جزئیات طرح اشتغال ۵ میلیون نفری دکتر رضایی

بهزاد حبیبی با اشاره به برنامه دکتر رضایی برای طرح اشتغال‌زایی 5 میلیون‌نفری گفت: این طرح در دو فاز صورت می‌گیرد که فاز اول شامل تشکیل کارگروه‌های برنامه‌ریزی استرات‍ژیک تولید در استان‌ها و کشور، تشکیل و ایجاد نظام مهندسی صنایع کشور برای نظارت بر ایجاد کلیه صنایع جدید با نام صنعت بهمن در هر استان و براساس جمعیت و ظرفیت‌های اشتغال آن استان است.

مسئول رسانه‌ای ستاد تبلیغاتی دکتر محسن رضایی گفت: طرح اشتغال 5 میلیون نفری دکتر رضایی موجب درگیری تمام ارکان دولت، نیروهای مسلح، بانک‌ها، مردم و سرمایه‌داران در این طرح می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهزاد حبیبی با اشاره به برنامه دکتر رضایی برای طرح اشتغال‌زایی 5 میلیون‌نفری گفت: این طرح در دو فاز صورت می‌گیرد که فاز اول شامل تشکیل کارگروه‌های برنامه‌ریزی استرات‍ژیک تولید در استان‌ها و کشور، تشکیل و ایجاد نظام مهندسی صنایع کشور برای نظارت بر ایجاد کلیه صنایع جدید با نام صنعت بهمن در هر استان و براساس جمعیت و ظرفیت‌های اشتغال آن استان است.

وی ادامه داد: منابع مالی صنایع بهمن از بانک‌ها و سرمایه‌داران خصوصی خواهد بود، بانک‌ها معادل 50 درصد سرمایه ایجاد هر واحد صنعتی را خواهند پرداخت و سرمایه در گردش هر واحد صنعتی تا زمان سودآوری واحد بر عهده همان بانک خواهد بود.

حبیبی تصریح کرد: در مرحله اول متقاضیان ثبت‌نام کار در خانه از طریق سایت ثبت‌نام و مشخصات خود را در آن ثبت کرده و کد رهگیری دریافت می‌کنند.

به گفته وی، نوع صنایع اشتغال خانگی که بیشتر برای صنایع پوشاک و دیجیتال طراحی خواهد شد که براساس مطالعات نظام مهندسی صنایع کشور تعیین و سطح اشتغال خانگی هر صنعت مشخص خواهد شد، نظام مهندسی صنایع به عنوان ناظر فنی طرح موظف است لیست کلیه قطعات و برنامه‌ریزی برای واردات هر قطعه یا تولید داخلی آن را به عمل آورد و سهمیه هر متقاضی از مونتا‍‍ژ قطعات در هفته معلوم می‌شود.

حبیبی افزود:متقاضیان با ارایه این کد می‌توانند پس از ایجاد زیرساخت مواداولیه مونتاژی و فراگیری آموزش‌های لازم یک کار مشخص ساده و مونتا‍ژی را در منزل انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح در بسیاری از کشورهای موفق در تولید دنیا در حال انجام است، لذا الگوگیری از نوع پرداخت‌ها و بیمه و سایر شرایط فنی آن بسیار ضروری به نظر می‌رسد. چیزی که در این طرح مهم است، درگیری تمام ارکان دولت، نیروهای مسلح، بانک‌ها، مردم و سرمایه‌داران در این طرح است و باعث ایجاد یک عزم ملی برای آبادانی کشور خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1