رونمایی از فرمول جدید اجاره‌بها !

در فاصله 8 روز مانده به آغاز فصل نقل‌ و انتقالات شرایط نامناسبی بر بازار اجاره‌بها حاکم است و قیمت‌ها بر اساس فرمول جدیدی محاسبه می‌شود که به افزایش نرخ اجاره‌بها دامن زده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری بازار مسکن به ثبات می‌رسد، گفت: در گذشته مشاوران املاک در زمان خرید یا فروش ملک قیمت آن را تخمین می‌زدند، به‌عنوان مثال یک آپارتمان 90 متری 320 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد اما از وقتی که شهرداری برای کسب درآمد اقدام به فروش تراکم (هوا) به‌صورت متری کرد، مالکان هم ملک خود را بر اساس مترمربع فروختند.

مصطفی قلی‌خسروی افزود: در بحث اجاره‌بها نیز 15 تا 20 درصد ارزش ملک به‌عنوان رهن یک آپارتمان در نظر گرفته می‌شد اما در حال حاضر این فرمول تغییر کرده و مبنای تعیین میزان اجاره‌بها نیز متر شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اجاره‌بها از متری 400 تا یک میلیون و 200 هزار تومان در مناطق 22 گانه در نوسان است، گفت: به‌عنوان مثال رهن یک آپارتمان 50 متری در محدوده میدان راه‌آهن بر اساس فرمول جدید 35 میلیون تومان است، در حالی که تا سال گذشته این رقم حداکثر 20 میلیون تومان بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  4