توضیحات مرتضوی درباره ممانعت از حضور نمایندگان روحانی در شعب اخذ رای

دبیر ستاد انتخابات کشور در خصوص ممانعت از حضور نمایندگان روحانی در محل شعب اخذ رای گفت: این کذب محض است و امکان ندارد که کسی کارت داشته باشد و نتواند در محل شعب اخذ رای حضور پیدا کند.

صولت مرتضوی در خصوص احتمال تمدید زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: باید شرایط را دید و بررسی کرد و بعد تصمیم گرفت.

مرتضوی همچنین درباره علت حذف نکردن نام محمد عارف و حداد عادل از لیست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در محل اخذ رای گفت: ما این را از طریق رسانه و صداو سیما اعلام کردیم و شاید کسانی بر روی برگه A4 نوشته باشند و در مکان‌های مختلف جسبانده باشند که این ارتباطی به ما ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سال که گفته می‌شود تا ساعت 11 صبح لیست کاندیداها در محل اخذ رای نبوده و این امر موجب سردرگمی مردم شده است گفت: ما چنین گزارشی دریافت نکرده‌ایم و اگر دریافت کنیم آن را اصلاح خواهیم کرد.

مرتضوی در پاسخ به سوال دیگری که اگر انتخابات به مرحله دوم بکشد کسانی که در دوره اول رای نداده‌اند، می‌توانند در دور دوم رای دهند، افزود: بله. می‌توانند رای بدهند.

مهر نوشت:

همچنین مرتضوی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا از سوی شعبی در مورد تعرفه ها اعلام نیاز شده است گفت: به اندازه کافی تعرفه چاپ شده است و کمبودی نخواهیم داشت.

ایسنا نوشت:

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که الزامی به نوشتن کد نامزدهای انتخابات شوراها نیست. نظر به این‌که در برگ‌های رای انتخابات شوراهای اسلامی قسمتی برای نوشتن کد نامزدها در نظر گرفته شده است به اطلاع هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رای می‌رسانند اگر چه نوشتن کد نامزدهای به خصوص در مواردی که تشابه اسامی نامزدهای وجود دارد در زمان شمارش آرا از تضییع حقوق ایشان جلوگیری می‌کند، ولی چنانچه در برگ‌های رای اسم نامزد نیز نوشته شود کفایت می‌کند و الزامی برای نوشتن کد نامزدها نیست.

همچنین  وزیر کشور گفت:‌ در حال حاضر رای‌گیری در 60 هزار شعبه و 130 هزار صندوق در کشور انجام می‌شود. طبق گزارش‌هایی که به من در ارتباط با استانداری‌ها رسیده است، قبل از ساعت 8 صبح مردم در برخی ضعب اخذ رای حضور یافتند.

نجار در برابر این پرسش که "پیش‌بینی می‌شود مهلت رای‌گیری تمدید شود یا خیر؟"، پاسخ داد: در داخل حتما زمان رای‌گیری تمدید می‌شود و در خارج از کشور هرجا لازم باشد تمدید می‌کنیم. وزارت کشور در حال حاضر مثل یک فرمانداری عمل می‌کند و باید تمام رای‌ها را از نقاط مختلف دنیا جمع‌آوری و سپس به وزارت کشور اعلام کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1