قیمت نفت به مرز ۱۰۶ دلار رسید

بلومبرگ، پس از آنکه گفته شد باراک اوباما اجازه ارسال سلاح به مخالفان دولت سوریه را صادر می کند قیمت جهانی نفت افزایش یافت و به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پس از آنکه یک مقام نزدیک به اوباما گفت رئیس جمهور آمریکا در حال صدور یک دستور طبقه بندی شده به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای ارسال سلاح و مهمات سبک به سوریه است، قیمت ها برای دومین هفته متوالی افزایش یافت. این مقام آمریکایی نخواست نامش فاش شود. سرمایه گذاران نگرانند کمک نظامی آمریکا به شورشیان سوریه تنش ها در منطقه خاورمیانه را تشدید کند اگرچه به عقیده تحلیلگران سلاح های آمریکایی از مدت ها پیش برای کمک به شورشیان ارسال شده است.

بیل باروش، از تحلیلگران بازار نفت گفت: «حقیقتا کسی دوست ندارد با افزایش تنش در خاورمیانه کمبود در عرضه نفت به وجود بیاید.»

بر اساس این گزارش در پایان معاملات جمعه قیمت نفت خام آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه جولای با 1.16 دلار معادل 1.2 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 97 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از 30 ژانویه تاکنون است. حجم نفت معامله شده 28 درصد بیش از متوسط 100 روز اخیر بوده است. قیمت ها از ابتدای هفته گذشته 1.9 درصد افزایش داشته است.

قیمت نفت برنت نیز در بازار لندن برای تحویل در ماه آگوست با 98 سنت (0.9 درصد) افزایش به 105 دلار و 93  سنت در هر بشکه رسید. حجم نفت معامله شده در این بازار 25 درصد کمتر از متوسط 100 روز گذشته بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =