رکوردشکنی‌های بی سابقه در بازار سرمایه

با مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری، رکوردهای بی سابقه‌ای در بورس تهران ثبت شد و شاخص بورس تهران برای اولین بار از نیمه 46 هزار واحد عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  با مشخص شدن نتیجه اولیه انتخابات ریاست جمهوری و پیشتازی کاندیدای مورد نظر بازار سرمایه، بورس تهران رکورد شکنی‌های جدیدی را ثبت کرد و به بالاترین ارقام خود در طول تاریخ رسید.

به این ترتیب بورس اوراق بهادار تهران که در هفته‌های گذشته با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری به فاز احتیاط و رکود رفته و خریدهای سهامداران به بعد از برگزاری انتخابات موکول شده بود، در ساعات ابتدایی معاملات هفته و شمارش اولیه آرا، برای اولین بار از کانال 46 هزار واحدی عبور کرد و رکورد های جدیدی را به ثبت رساند.

بر این اساس دماسنج بازار سرمایه که در معاملات هفته گذشته در نیمه 45 هزار واحد قرار گرفته بود، در ابتدای معاملات امروز رشد جهشی خود را آغاز کرد و به راحتی کانال 46 هزار واحدی را فتح کرد و به عدد 46 هزار و 586 واحد رسید.

ورود شاخص به کانال جدید 46 هزار واحدی در حالی رخ داد که در معاملات امروز رکورد بیشترین افزایش روزانه شاخص در سال 92 شکسته شد و دماسنج بازار سرمایه برای اولین بار رشد 914 واحدی را در سال جاری تجربه کرد زیرا بیشترین رشد شاخص مربوط به معاملات چهارم خرداد ماه بود که در جریان آن شاخص کل بورس 708 واحد رشد کرد.

علاوه بر این شاخص بورس در یک روز موفق به رشد 2 درصدی شد که این میزان رشد، بازدهی بورس را به 22 درصد ارتقا داد که این بازدهی نیز از ابتدای سال تاکنون و در بازده زمانی سه ماه بی سابقه است.

این در حالی است با افزایش تقاضای خرید در بازار سرمایه، بازارهای سکه و ارز روند نزولی در پیش گرفته و با کاهش چشمگیر قیمت مواجه شده‌اند که پیش بینی می‌شود با افزایش روند نزولی بازار سکه و ارز، سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه هجوم آورده و بورس به گزینه اول سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود که با این اتفاق امکان عبور شاخص بورس تا کانال 70 هزار واحدی نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش در بازار امروز پالایشگاه نفت اصفهان، هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، فولاد خوزستان، پتروشیمی پردیس، گل گهر، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری امید، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات، مخابرات ایران و صندوق بازنشستگی ایران تاثیر 87 تا 24 واحدی بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شرکت‌هایی همچون پتروشیمی خارک، هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه و توسعه معادن و فلزات از بیشترین تقاضای خرید و سیمان تهران و پست بانک از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار امروز بورس تهران بیش از 416 میلیون سهم به ارزش 139 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه نیز به بالاترین سطح خود یعنی 222 هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =