نظر تحلیلگران بلومبرگ از روند بهای طلا در هفته جاری

اکثر تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ با توجه به کاهش ذخایر طلای صندوقهای سرمایه گذاری و افت میزان واردات طلا به هند از کاهش بهای جهانی طلا در هفته جاری خبر دادند.

به گزارش  طلا به نقل از بلومبرگ، درنظرسنجی این هفته از 36تحلیلگراقتصادی بلومبرگ 18نفر به کاهش، 14نفر به افزایش و 4نفر به عدم تغییر بهای جهانی طلا در هفته پیش رو رای دادند.

بر اساس این گزارش، از 8 فوریه سال جاری میلادی تاکنون سرمایه گذاران حدود 2117.96تن از ذخایر طلای خود به ارزش 22میلیارد دلار را از صندوق سرمایه گذاری ETP خارج کرده اند.

بر این اساس، بدنبال از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران به طلا به عنوان پناهگاهی امن برای سرمایه گذاری، از سال 2000میلادی تاکنون در سال جاری میلادی برای اولین بار قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شده است.

این گزارش می افزاید، در حالی که سقوط قیمت جهانی طلا در ماه آوریل به میلیاردرهایی نظیر جان پاولسون زیان وارد کرد این امر میزان خرید سکه و جواهرات را در سراسر جهان افزایش داد

کارشناسان اقتصادی معتقدند احتمالا با توجه به افزایش میزان مالیات بر وارادات طلا در هند میزان تقاضای خرید این فلز در این کشور با کاهش مواجه خواهد شد.

میزان مالیات بر واردات طلا در هند از 4 به 6درصد افزایش یافته است.

از سال 2008میلادی که بانک مرکزی آمریکا به منظور رشد اقتصاد اقدام به چاپ پول بیشتر کرده بهای جهانی طلا تا58درصد افزایش یافته است.قیمت جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون تا 17 درصد کاهش یافته و به 1392دلار رسیده است که این سطح پایین ترین حد از دامنه 1921 دلار در سپتامبر سال 2011به شمار می رود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  20  =