سرقت خودرو در صدر

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر ساماندهی خرید و فروش لوازم دست دوم خودرو اعلام کرد: در دو ماهه اول امسال، 53 درصد از سرقت‌ها مربوط به سرقت وسائط نقلیه، لوازم داخل خودرو و موتو‌سیکلت است. سرهنگ خالقی‌فرد ادامه داد: 20درصد سرقت‌ها مربوط به اماکن و 21 درصد نیز مربوط به سرقت‌های خاص است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به گزارش جوان، وی افزود: شرکت‌های بیمه در ازای پرداخت پول به مالباختگان، آنها را به تولید‌کنندگان معرفی کنند که در این صورت شاهد بی‌رونقی در بازار خرید و فروش اموال دست دوم خواهیم بود. سرهنگ خالقی فرد ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که سرقت وسائط نقلیه در میان سرقت‌ها از سهم بیشتری برخوردار است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: پلیس آگاهی ناجا برنامه‌های مختلفی برای کشف این نوع سرقت به اجرا درآورده است به طوری که 95 درصد از خودروهای سرقتی در دو ماهه امسال کشف شده‌اند.

سرهنگ خالقی فرد با تأکید بر اینکه پلیس به تنهایی نمی‌تواند در کاهش آمار وقوع سرقت نقش داشته باشد، گفت: اقدام‌های پلیس زمانی می‌تواند اثر بخش باشد که سازمان‌های متولی، براساس نقطه نظرات کارشناسی پلیس اقدام کنند و در برنامه‌ریزی‌های خود آنها را به کار ببندند در این صورت اقدامات ما در کوتاه مدت نتیجه‌بخش خواهد بود.

خالقی فرد از جمله سازمان‌های مؤثر در کاهش سرقت خودرو را خودروسازان و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی نام برد و افزود: افزایش ضریب امنیتی خودروها توسط این دو سازمان نقش بسزایی در کاهش سرقت‌ها خواهد داشت. وی یادآور شد: قطعه‌سازان در راستای تولید قطعاتی که دارای شماره سریال باشند و خودروسازان نیز با درج این سریال‌ها در شناسنامه خودروها می‌توانند در کاهش خرید و فروش لوازم مسروقه خودرو نقش بسزایی داشته باشند که متأسفانه این مهم هنوز به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.
 
وی به صاحبان وسائط نقلیه توصیه کرد: استفاده ازقفل پدال، قفل فرمان و دزدگیر از عوامل تأثیرگذار در تأخیر سرقت خودرو هستند، علاوه بر این رانندگان تلاش کنند خودروهای خود را در پارکینگ‌های مطمئن پارک و از پارک آن در معابر تاریک و خلوت خودداری کنند تا زمینه‌های مساعد برای سرقت به‌وجود نیاید.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: انتظار داریم مردم در معاملات اجناس دست دوم توجه بیشتری داشته باشند، چراکه برخی بدون آگاهی با خرید و فروش لوازم سرقتی، موجب تشدید چرخه سرقت می‌شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  7  =  15