جریمه بانک ژاپنی به اتهام همکاری با ایران

وزارت دارایی آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد بانک یو اف جی میتسوبیشی ژاپن را به علت همکاری با ایران به پرداخت 250 میلیون دلار جریمه محکوم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از روزنامه نیویورک تایمز؛ وزارت دارایی آمریکا این بانک ژاپنی را به همکاری غیر قانونی با ایران و سایر کشورهایی که در فهرست سیاه آمریکا قرار دارند، برای انجام 28 هزار مبادله مالی و ارزی به ارزش 100 میلیارد دلار متهم کرده است .

بر اساس این گزارش مقام های این بانک ژاپنی پیش از این اعلام کرده بودند که پرداخت جریمه از سوی وزارت دارایی آمریکا را قبول خواهند کرد ولی به هیچ وجه تصور نمی کردند به پرداخت 250 میلیون دلار جریمه محکوم شوند.

یکی از مقام های ارشد وزارت دارایی آمریکا گفت: ما به تلاش خود برای مقابله با فعالیت های مالی و ارزی غیر قانونی که امنیت ملی آمریکا را تهدید کند، ادامه خواهیم داد.

وزارت دارایی و دستگاه قضایی آمریکا سال گذشته نیز بانک انگلیسی استاندارد چارترد را به علت نقض قوانین آمریکا در خصوص تحریم ایران و انتقال میلیاردها دلار ارز به نفع ایران به پرداخت 340 میلیون دلار جریمه محکوم کرده بود.

ژوئن گذشته نیز آی ان جی بانک پذیرفت تا 619 میلیون دلار جریمه به اتهام همکاری با سیستم بانکی ایران و کوبا به آمریکا بپردازد.
آمریکا قصد دارد با اعمال تحریم های غیر قانونی و ظالمانه سیستم بانکی کشورهای مختلف را از همکاری با ایران منع کند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −    =  55