لس آنجلس تایمز: انتخاب روحانی خطر جنگ را از ایران دور کرد

روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا در گزارشی نوشت که انتخاب حسن روحانی به عنوان یک چهره معتدل در انتخابات ریاست جمهوری ایران طرح نومحافظه کاران آمریکایی را برای حمله نظامی به ایران رامختل می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عصر ایران با اشاره به اینکه روحانی مورد حمایت احزاب اصلاح طلب و معتدل بود و آرای او از مجموع آرای 5 نامزد اصولگرای رقیبش بیشتر بود، می نویسد این مساله به روحانی قدرت مانوری می دهد که بتواند در حوزه سیاست داخلی و خارجی ایران تغییراتی را صورت دهد.

لس آنجلس تایمز با اشاره به اینکه در ایران ریاست جمهوری مسندی تعیین کننده و نهایی نیست می افزاید اما روسای جمهور می توانند با توجه به آرای عمومی خود در ساختار قدرت چانه زنی کنند و برنامه های خود را پیش ببرند.

لس آنجلس تایمز می افزاید:"برای محافظه کاران آمریکایی چهره ای چون احمدی نژاد مطلوب تر بود. دیدگاه های افراطی احمدی نژاد و اظهارات او علیه اسراییل در جهت منافع محافظه کاران بود که می گویند دیپلماسی و تحریم در برابر ایران جواب نمی دهد و باید به تاسیسات هسته ای این کشور حمله کرد."

بر اساس این گزاش:" البته با انتخاب روحانی حالا اندیشکده های محافظه کاری چون " قرن جدید آمریکایی" و اندیشمندان نو محافظه کاری چون "بیل کریستول" که مدافع سرسخت ایده حمله به ایران هستند خواهند گفت که با انتخاب روحانی اتفاق جدید و خاصی نیفتاده و چیزی تغییر نخواهد کرد ، چون رییس جمهور در سیستم و ساختار قدرت در ایران تعیین کننده نیست و سیاست های هسته ای از سوی رهبری اتخاذ می شود.

 حرف این عده تا حدودی درست است اما انتخاب روحانی با درصدی بیشتر از کل آرای همه 5 نامزد دیگر اصولگرا نشان داد که اکثریت مردم روحانی را انتخاب کردند و این مساله رادیکال های ایران را به حاشیه می برد.

لس آنجلس تایمز می نویسد دولت اوباما باید به دولت روحانی این شانس را بدهد تا تغییری در سیاست های ایران صورت دهد و تندروها در ایران را متقاعد کند تا دو طرف به تفاهمی بینابین برسند و خطر جنگ دور شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +    =  8