نجات ۹۵ نفر از خدمه‌ی ۶ شناور غرق شده در آبهای ابوموسی

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی ابوموسی از نجات 95 نفر از خدمه‌ی شش شناور مغروقه در آبهای ابوموسی توسط شناور ناجی مستقر در این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حجت‌الله افشاریان، در گفت‌وگو با ایسنا در ابوموسی، ضمن اشاره به عملکرد این اداره در جنوبی‌ترین شهرستان کشور، سازمان بنادر را تنها مرجع قانونی حمل و نقل دریایی عنوان کرد و با اشاره به وظایف این نهاد دریایی گفت: ایجاد، تکمیل و توسعه تأسیسات و ساختمان‌های بندری و تجهیزات مربوط به آنها و بهره‌برداری از همه تجهیزات بندری، اعطای گواهینامه‌های صلاحیت فنی دریایی به واحدهای دریایی و ثبت کشتی‌ها و شناورهای تفریحی، بازرگانی و صیادی دارای تابعیت کشور از اختیارات این سازمان است.

افشاریان زمان استقرار اداره بندر و دریانوردی در ابوموسی را حدود یک سال(از خردادماه سال 91) عنوان و تصریح کرد: در این مدت اقدامات مؤثری جهت تثبیت حاکمیت دریایی توسط این اداره از قبیل تأمین تجهیزات مخابراتی دریایی و ناوبری برج کنترل، کنترل و بازرسی شناورهای صیادی و تجاری وارده به بندر ابوموسی، تعمیر و بازدیدهای دوره‌ای چراغ‌های دریایی و بویه و غیره انجام گرفته است.

وی با اشاره به عملیاتهای انجام شده توسط شناور عملیات جستجو و نجات دریایی مستقر در ابوموسی، افزود: این شناور در سال 91 تعداد 70 مورد عملیات جستجو و نجات دریایی انجام داده که نسبت به سال قبل آن 25 درصد رشد داشته است.

افشاریان خاطرنشان کرد: تعداد 40 مورد از این عملیات خشکی به خشکی و عمدتا انتقال بیماران اورژانسی بوده است.

وی ادامه داد: در این تعداد عملیات دریایی انجام شده تعداد 95 نفر از خدمه 6 شناور مغروقه توسط ناجی نجات پیدا کردند.

رییس با اشاره به ظرفیت بالقوه ابوموسی جهت برگزاری مسابقات مختلف دریایی، افزود: با رایزنی انجام شده امیدواریم بتوانیم مسابقات ارگانهای دریایی سطح کشور که همه ساله در فصل پاییز در جزیره کیش برگزار می‌شود، امسال در ابوموسی برگزار شود که انجام این مهم نیازمند مساعدت تمامی ادارات و بخصوص فرمانداری در این زمینه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  −    =  24