ایجاد ۱۵۷هزار فرصت شغلی در پی پرداخت تسهیلات صندوق‌توسعه به صورت ریالی

55 هزار و 765 میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به طرح های دارای توجیه اقتصادی در حوزه های صنعت و معدن و آب و کشاورزی پرداخت شده است که ایجاد 157 هزار فرصت شغلی را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا در راستای حمایت از بخش تولید و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، از سال 90 بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به طرح های متعلق به بخش غیر دولتی در حوزه آب و کشاورزی و صنعت و معدن پرداخت می شود.

در این راستا در سال 90، 40 هزار و 127 میلیارد ریال تسهیلات به 85 هزار و 647 طرح در حوزه آب و کشاورزی از طریق بانک کشاورزی پرداخت شد که ایجاد 120 هزار و 719 فرصت شغلی را در پی داشته است.

در سال 90 که تسهیلات ریالی فقط به بخش کشاورزی تعلق می گرفت، صندوق توسعه ملی مصوب کرد که 6 هزار و 480 میلیارد ریال را از طریق صندوق حمایت از کشاورزی به پروژه‌های بخش آب و کشاورزی پرداخت شود.

همچنین در سال گذشته 3 هزار و 424 میلیارد ریال به 333 پروژه مصوب در حوزه کشاورزی اختصاص یافت که در مجموع هزار و 919 فرصت شغلی را ایجاد کرد.

اما در سال گذشته برای اولین بار امکان استقاده از تسهیلات ریالی صندوق توسعه برای بخش صنعت و معدن فراهم شد که در این راستا مبلغ 5 هزار و 734 میلیارد ریال به 219 طرح مصوب در حوزه صنعت و معدن پرداخت شد که ایجاد 34 هزار و 386 فرصت شغلی را موجب شد.

همچنین بنا به قانون بودجه سال 92 کل کشور، 10 درصد از منابع ناشی از اجرای قانون بودجه سال 1392 کل‌کشور جهت پرداخت تسهیلات به بخشهای غیردولتی به طرحهای دارای توجیه فنی‌،‌ اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی به‌صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش آب و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست تخصیص می‌یابد.

به علاوه 10 درصد از منابع ناشی از اجرای قانون بودجه سال 1392 کل‌کشور صندوق، به‌صورت ریالی برای بخش غیردولتی صنعت و معدن به‌استثنای بخش ساخت مسکن اختصاص می‌یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  3  =