دانشگاه‌های کشاورزی از برنامه کاهش ظرفیت مستثنی شدند

معاون آموزشی دانشگاه کشاورزی و منابع‌طبیعی رامین خوزستان با اشاره به برنامه وزارت علوم برای کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های کشاوزی در کلیه دانشگاه‌ها گفت: این دانشگاه با توجه به تخصصی‌بودن آن در رشته‌های کشاورزی، مشمول این طرح نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر احمد کوچک‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهارداشت: در مجلس مطرح شده بود با توجه به تراکم دانشجو در رشته‌های کشاورزی در سطح کشور، امکان کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در کلیه دانشگاه‌ها وجود دارد، اما با رایزنی‌های انجام‌شده، دانشگاه‌های تخصصی رشته کشاورزی از این برنامه مستثنا شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای 2342 دانشجو و 13 رشته در مقطع کارشناسی، 15 رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد و دو رشته در مقطع دکتری است که 65 درصد دانشجویان دانشگاه، دختر و 35 درصد دانشجویان پسر هستند.

معاون آموزشی دانشگاه کشاورزی و منابع‌طبیعی رامین خوزستان با بیان این‌که امسال افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو برای ترم آینده 470 نفر پیش‌بینی شده‌است.

کوچک‌زاده با اشاره به پذیرش 683 دانشجو در سال گذشته، درباره علت این کاهش ظرفیت در سال جاری توضیح داد: این تصمیم به منظور ایجاد تعادل بین ورودی و خروجی و امکانات دانشگاه اتخاذ شد و به برنامه وزارت علوم برای کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های کشاورزی ارتباطی ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =