ورود گردشگران کوهنورد به پاکستان ممنوع شد

پس از حادثه مرگ 10 گردشگر کوهنورد در پاکستان، دولت این کشور ورود گردشگران کوهنورد به پاکستان را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، پس از حادثه مرگ 10 گردشگر کوهنورد در پاکستان در آخرین ساعات روز شنبه، دولت پاکستان ورود گردشگران کوهنورد را به این کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان این حادثه که در یکی از کمپ‌های ویژه اسکان کوهنوردان در ارتفاعات «نانگا پاربات» در منطقه کوهستانی هیمالیا در شمال پاکستان روی داد، دو مرد مسلح که به احتمال فراوان از شبه‌نظامیان طالبان و یا شبکه تروریستی القاعده بوده‌اند، کوهنوردان حاضر در این کمپ را به رگبار گلوله بستند که علاوه‌بر مرگ 10 گردشگر کوهنورد از کشورهای اوکراین، اسلواکی، چین، لتونی و نپال، راهنمای محلی آنها نیز کشته شد.

در این شرایط دولت پاکستان ورود گردشگران کوهنورد را به این کشور به حالت تعلیق درآورده و اعلام کرده پس از برقراری امنیت و مجازات مسببان این حادثه، باردیگر گردشگران کوهنورد امکان صعود به کوه "نانگا پاربات" و دیگر کوه‌های منطقه هیمالیا را خواهند داشت.

این حادثه در شرایطی روی داد که در دهه‌های گدشته نیز ناآرامی در پاکستان، گردشگران را از این کشور فراری داده است تا اینکه از سال گذشته بازگشت گردشگران به پاکستان آغاز شد.

پاکستان در سال 2012 با میزبانی از بیش از یک میلیون گردشگر حدود 350 میلیون دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که یکی از علل اصلی آن راه‌اندازی مراکز اطلاع رسانی و رزرواسیون برای گردشگران در مناطق مختلف پاکستان بوده که سهم بسزایی در جذب گردشگران به این کشور داشته‌ است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =