تبلیغات جالب برخی بانکها برای جذب سپرده

افزایش نقدینگی در کشور، کاهش سود سپرده بانکی و در مقابل رونق بازارهای کاذب طلا و ارز بانک‌ها را بر آن داشته تا با طرح‌های سپرده کوتاه مدت و بلند مدت آن هم با نام‌های دختران و پسران، مردم را علاقه‌مند به سپرده‌گذاری در بانک‌ کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا با توجه به اینکه بانک مرکزی و سیاست‌های پولی و بانکی اجازه پرداخت سود بیشتر به سپرده و همپا با رشد تورم را نمی‌داد، در یک سال گذشته و با کاهش ارزش پول ملی، شاهد آن بودیم که مردم پول‌های خود را از بانک‌ها بیرون آورده و در حوزه‌های جذاب‌تری همچون ارز و طلا هزینه کنند تا در کنار حفظ ارزش دارایی خود، سودی آیدشان شود.

این حرکت ضمن آنکه اندوخته سپرده کوتاه مدت و بلندمدت را کاهش داد، منجر به آن شد که بانک‌ها هم در ارائه تسهیلات دست تنگ شوند و نتوانند درخواست‌های وام خرد و حتی کلان مشتریان خود را به نحو احسن پاسخگو باشند لذا برآن شدند تا طرح‌های سپرده گذاری متنوع اما تا حدود زیادی در چارچوب مقررات نظام بانکی ایران به مردم ارائه کنند و برای هر کدام هم نامی بگذارند، طرح‌هایی که از سقف سود 20 درصد افزایش نیابد.

اما همین طرح‌ها نیاز به نام جذاب و تا حدودی آشنا به گوش مردم را طلب می‌کرد تا صدا شوند و مردم با آنها به راحتی ارتباط برقرار کرده و یا در خاطرترشان بماند هرچند در سال‌های قبل عنوان هایی که معرف طرح بود بر طرح‌ها گذاشته می‌شد مانند عنوان طرح‌ «100 در 100» بانک سپه که به سپرده گذاران کوتاه مدت و بلند مدت مزایایی همچون شرکت در قرعه کشی وام خودرو و دیگر وام‌ها ارائه می‌کرد.

بانک دی در ابتدای فصل زمستان سال گذشته دو طرح با نام‌های «‌امید» و «‌اشتیاق»‌ را برای سپرده‌های کوتاه مدت و بلندمدت خود گذاشت که در طرح امید سود 17 تا 20 درصد و در طرح اشتیاق سود 14 تا 19 درصد به سپرده‌گذاران می‌دهد. پس از آن بانک و تقریبا همزمان بانک رفاه و بانک کارآفرین طرح‌های خود را معرفی کردند، بانک رفاه با نام «‌میلاد» و بانک کارآفرین با نام «شمیم» و «‌شقایق».

بانک سامان نیز برای دور نماندن از این عرصه به تازگی طرح‌های سپرده‌گذاری خود را با نام‌ها «‌کیمیا» و «‌سیمیا» به مشتریان معرفی کرده است که در طرح کیمیا حداقل موجودی باید یک میلیون تومان باشد و در طرح سیمیا حداقل موجودی برای استفاده از سود روزشمار و امکان برداشت و واریز، 20 میلیون تومان است.

حال باید دید که با این دختران و پسرانی که بانک دارند، می‌توانند جذابیتی برای بازگرداندن پول‌ها به بانک‌ها ایجاد کرده و نقدینگی به چرخه تولید برگردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12