خرید اینترنتی با سوءاستفاده از اعتماد

رییس پلیس فتای استان مرکزی از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سرگرد مصطفی نوروزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، بررسی موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی متهم آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان فتا عامل این برداشت‌های غیرمجاز شناسایی و پس از هماهنگی قضایی وی دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی دلالت داده شد.

نوروزی ادامه‌داد: متهم پس از دستگیری ابتدا منکر ارتکاب به هرگونه جرمی شد اما پس از روبرو شدن با مستندات و ادله که کارشناسان پلیس فتا، لب به اعتراف گشود و جرم مرتکب شده را پذیرفت.

وی در بیان علت وقوع این جرم نیز گفت: متهم در اعترافات خود اذعان داشت که با سوءاستفاده از اعتماد یکی از آشنایانش کارت عابربانک وی را به بدون اطلاع و اجازه وی برداشته و در چندین مرحله اقدام به خرید کالا از طریق دستگاه‌های POS کرده است.

رییس پلیس فتای استان مرکزی رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل و تکنولوژی جدید را مورد تاکید قرار داد و از کلیه شهروندان خواست قبل از استفاده از ابزار و دستگاه‌های نوین، در کنار آشنایی با روش کار آن، نکات ایمنی در سلب هر گونه سوءاستفاده از آن را نیز فرا گیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −    =  48