خودداری چایکاران از برداشت محصول

رئیس اتحادیه چایکاران کشور گفت: بدقولی های تکراری و منطقی نبودن نرخ خرید تضمینی چای موجب شد تا چایکاران باغات چای را رها کرده و تمایلی برای برداشت محصول خود نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ایرج هوسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای به طور رسمی اعلام شد اما هنوز اجرا نمی شود و کارخانه های فرآوری کننده چای، محصول چایکاران را با قیمت های قبلی خریداری می‌کنند.

وی با ابراز گله مندی از بدقولی های سازمان چای در پرداخت مطالبات چایکاران افزود: چنین رسمی هرگز در عمر چایکاری معمول نبوده است و ادامه آن موجب از بین رفتن باغات چای می شود.

رئیس اتحادیه چایکاران تصریح کرد: در چین دوم برگ سبز که از  20 خرداد آغاز شد، محصول کمی برداشت شد و چایکاران قدرت برداشت ندارند.

هوسمی با بیان اینکه تولید چای در کشور از 60 هزار تن در سال به کمتر از 20 هزار تن رسیده است گفت: چایکاران برای استخدام کارگر و هزینه های جانبی برداشت چای در تنگنا هستند.

وی تاکید کرد: چای سنواتی بزرگترین تهدید و تخریب کننده باغات چای است که هر ساله در زمان برداشت چای به عنوان آفت به باغات چای حمله می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  5