یک بانک چینی بزرگترین بانک جهان شد

بانک صنعت و تجارت چین توانسته است با پیشی گرفتن بر بانک های بزرگ غربی برای نخستین بار به بزرگترین بانک جهان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکونومیک تایمز نشریه بنکر در تازه ترین گزارش خود ضمن اشاره به رشد و رونق چشمگیر صنعت بانکداری در کشورهای شرقی اعلام کرد، بانک صنعت و تجارت چین موفق شده است تا با پشت سر گذاشتن بانک های بزرگ انگلیس و آمریکا به بزرگترین بانک جهان تبدیل شود.
بر اساس این گزارش ارزش سرمایه این بانک چینی بیش از 160.6 میلیارد دلار برآورد شده است. بر خلاف رشد و پیشرفت چشمگیر بانک های چینی در رتبه بندی امسال نشریه بنکر ، بانک های انگلیسی افت محسوسی داشته اند و در بین ده بانک بزرگ جهان تنها نام یک بانک انگلیسی موسوم به اچ اس بی سی دیده می شود.
"برایان کاپلن" سردبیر نشریه بنکر در این باره تاکید کرد: بانک های انگلیسی همواره عملکرد خوبی در زمینه رتبه بندی بانک های بزرگ جهان داشته اند ولی در سال های گذشته سیستم بانکی انگلیس با افت شدیدی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش میزان سود 1000 بانک بزرگ جهان بار دیگر به سطح سال 2007 میلادی رسیده و توانسته مرز 749 میلیارد دلاری را پشت سر بگذارد.
بانک های انگلیسی که در سال 2007 میلادی بیش از 11 درصد کل سود سیستم بانکی جهان را در اختیار داشتند اکنون تنها 2.6 درصد این رقم را در اختیار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =