آنالیز حوادث رانندگی خردادماه (+نمودار)

ارابه‌های آهنی همچنان قربانی می‌گیرند، جمله‌ای تکراری که سال‌هاست از رادیو و تلویزیون شنیده و در مطبوعات و خبرگزاری‌ها خوانده شده اما به چه دلیل این ارابه‌ها قربانی گرفته‌اند و در چه زمانی بیشترین خسارات را بر جای گذاشته‌اند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، تا چندی پیش اگر جنگ و بیماری و قحطی از علل مرگ و میر غیرطبیعی انسان‌ها در جهان به شمار می‌رفت، اما بدون شک با اختراع خودرو و تولید انبوه آن، ارابه‌های آهنی نیز به جمع این علل پیوستند و سالانه و ماهانه و حتی روزانه جان بسیاری را در جاده‌ها و خیابان‌ها و بزرگراه‌های کشورهای جهان گرفتند.

ایران نیز کشوریست که بدون تعارف مرگ‌ها و جراحت‌های ناشی از تصادفات رانندگی در آن آمار بالایی دارد و گرچه با اقدامات پلیس راهور و سایر دستگاه‌های مسئول، این آمار کاهش چشمگیری داشته اما همچنان سهم قابل توجهی از مرگ‌های غیرطبیعی در کشور را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ رضا سلبی، رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره مهم‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی در خرداد ماه امسال به ایسنا گفت: در طول این یک ماه توجه‌نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت‌نکردن حق‌تقدم و ناتوانی در کنترل وسایل نقلیه به ترتیب با 37.1، 14.7، 12.9 و 3.4 درصد در صدر علل وقوع حوادث بود.

وی همچنین درباره محورهایی که تصادفات در آن رخ داده نیز گفت: 72 درصد تصادفات در محورهای فرعی و 28 درصد نیز در محورهای اصلی رخ داده است.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین ساعات 20 تا 24 را دارای بیشترین آمار تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: 25 درصد تصادفات رانندگی در خردادماه امسال حد فاصل ساعت 20 تا 24 رخ داده است.

سلبی افزود: پس از آن ساعات 12 تا 16 با 22 درصد و ساعت 16 تا 20 با 19 درصد از سهم تصادفات رانندگی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گفته رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، حد فاصل ساعت 0 بامداد تا 4 بامداد و 4 بامداد تا 8 صبح و 8 صبح تا 12 ظهر نیز به ترتیب 12، 8 و 14 درصد تصادفات رخ داده است.
 

height=313

height=385

height=324

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

11  −    =  2