جرقه ذهنی یکی از مدیران نوکیا دامن آن را می‌گیرد

جرقه ذهنی مدیر بازاریابی نوکیا روند حرکتی این شرکت را برای تسخیر جایگاه قبلی این شرکت در بازارهای جهانی به واسطه لغو برخی محدودیت‌های تبلیغاتی که سال گذشته وضع شده بود، تغییر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم  زمانی نوکیا در صدر برندهای ارتباطاتی در جهان بود اما برخی سیاست های اشتباه در این شرکت باعث شد که افق پیش و رو درست ارزیابی نشود و وضعیت آن با چالش روبرو شود اما باز هم برای غلبه بر این شرایط درصدد است استراتژی معینی را وضع کند تا حاکمیت مجدد خود را بتواند بر این عرصه داشته باشد.

به تازگی مدیر بازاریابی این شرکت جرقه‌ای را در ذهن سایر مدیران زده که این خود سر منشأ تغییرات استراتژیک در این شرکت خواهد بود.

تیولا رتیلا گفته که از سال 2011، این شرکت به دنبال معرفی برند لومیای خود بوده و در حوزه اسمارت‌فون شاید این رویه را درصدر داشته که در نهایت منجر به نمایش و گسترش خرده‌فروشی‌های منطقه‌ای برای نوکیا شده است.

این مدیر شرکت نوکیا گفته در رویکرد جدید باید رویه‌ای برای شناسایی بیشتر محصولات این برند از طریق تبلیغات پیش کشیده شود که این البته به معنی سرمایه‌گذاری مستقیم این شرکت بر روی تبلیغات نیست.

او گفته که برای شناسایی بیشتر این بازار، از این پس با همکاران تجاری خود نظیر مایکروسافت صحبت خواهد کرد تا از بودجه بازاریابی آن‌ها مطلع شود و همکاری‌هایی را برای پیشبرد این اهداف طرح‌ریزی کند.

مدیر اجرایی این شرکت هم اشاره‌ای به پارازیت‌های موجود در بازار داشته و گفته باید رویه‌ای را در پیش گیریم که حرف ما منتقل شود و به مقصد مورد نظر برسد و بر این اساس شاید بهتر باشد کاهش بودجه تبلیغاتی که سال گذشته شاهد آن بودیم را مجددا تغییر دهیم.

نوکیا سال گذشته هزینه‌های تبلیغاتی خود را به نسبت سال 2011 در حدود 25 درصد کاهش داد و به 1.27 میلیارد دلار رسانید.

البته فروش این شرکت از این الگو تبعیت نکرد و از 53.85 میلیارد دلار در سال 2011 به 38.31 میلیارد دلار در سال 2012 رسید که کاهشی 27.9 درصدی را نشان می‌دهد.

رتیلا گفته که چندی از حضور قدرتمندانه نوکیا در بازار برندهای مطرح نمی‌گذرد و برای جبران آن تنها کافی است که کمی شور، هیجان و جرات داشته باشیم تا بتوانیم مجددا رقیبی در این حوزه مطرح شویم.

مدیر مارکتینگ نوکیا در آمریکای شمالی نیز گفته که با تجربه و در‌س‌هایی که این برند از فروش لومیا 920 به دست آورد، به قدرت می‌توان گفت که شاهد رشد چشم‌گیر حضور آن در بازارهای جهانی به موازات لومیا 928 خواهیم بود که تنها باید رفتارسنجی را نیز از همکاری با AT&T که سابقا با آن همکاری می‌کرد داشته باشد تا بتواند با مایکروسافت و ورایزن به خوبی همکاری نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −  17  =