اخذ ۴۸ تقاضا برای تاسیس شرکت بیمه/ ارائه مجوز به رشته‌های جدید

رئیس کل بیمه مرکزی از دریافت 48 تقاضا برای دریافت مجوز جهت تاسیس شرکت بیمه خبرداد و یکی از اهداف اصرار بیمه مرکزی به ایجاد شرکت‌های بیمه با خدمات جدید بیمه‌ای را جلوگیری از تجاوز شرکت‌های جدید التاسیس به بازار فعلی صنعت بیمه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سیدمحمد کریمی در گفتگو با مهر از ارائه 48 تقاضای جدید برای تاسیس شرکت های بیمه جدید به بیمه مرکزی خبرداد و گفت: تقاضا برای تاسیس شرکت های بیمه ای همچنان رو به افزایش است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: با وجود اینکه بر اساس مصوبه دولت حداقل سرمایه شرکت بیمه ای عمومی باید 250 میلیارد تومان باشد، اما همچنان تقاضا برای تاسیس شرکت های بیمه جدید به بیمه مرکزی واصل می شود.

وی با اشاره به افرادی که علاقمند به فعالیت در صنعت بیمه هستند، اظهارداشت: تاکنون 48 فقره تقاضا وجود داشته که در مراحل ارائه درخواست تا مرحله دریافت اخذ مجوز از شورای عالی بیمه قرار دارند که این مراحل در حال طی شدن است.

رئیس شورایعالی صنعت بیمه کشور خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم سازو کار رشته های جدید بیمه را به ویژه در بخش بیمه های زندگی افزایش دهیم، معتقدیم که به هر متقاضی یا گروه متقاضیان باید با مطالعه رشته های جدید بیمه را به جامعه ارائه دهند.

وی عنوان کرد: یکی از اهدافی که بیمه مرکزی اصرار به ایجاد شرکت های بیمه با خدمات جدید بیمه ای دارد این است که بازار فعلی صنعت بیمه مورد تجاوز شرکت های جدیدی که تاسیس می شوند، قرار نگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20