نقش مهم هند در تثبیت قیمت جهانی طلا

هند بزرگترین بازار طلای جهان به شمار می رود و می تواند نقش مهمی در برقراری ثبات قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا و به گزارش  مانی نیوز، مردم هند طلا را به عنوان بهترین ذخیره حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود می دانند و بر این باورند که در زمان کاهش شدید ارزش روپیه در برابر دلار، طلا بهترین کالا برای سرمایه گذاری است.

مردم هند در زمان مراسم ازدواج و جشن های بزرگ ملی نیز استفاده زیادی از طلا می کنند. بنابر این هند می تواند نقش اساسی و تاثیر گذاری در تحولات بازار طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش سهم طلا در کل واردات هند از 7 درصد در سال 2007 به بیش از 12.5 درصد در سال 2011 افزایش یافته است. طلا پس از نفت به مهمترین کالای وارداتی هند تبدیل شده است.

دولت هند که با رشد فزاینده کسری تجاری روبرو است در ماه های گذشته سعی کرده است با افزایش تعرفه واردات طلا از 2 به 8 درصد میزان واردات آن را کاهش دهد. کاهش 7 درصدی ارزش روپیه در برابر دلار در سال 2013 نیز قیمت طلا را برای مردم هند افزایش داده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افت شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی می تواند موجب افزایش بیشتر تقاضا در بازارهای آسیایی به خصوص هند شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3