مورگان استنلی تحلیل خود از طلا را پس گرفت

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که میانگین قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره در سال 2013 میلادی با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اینترنتی کومودیتی آنلاین؛ موسسات بزرگ مالی جهان نیز پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا و نقره در سال 2013 را کاهش داده اند. موسسه مالی مورگان استنلی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است قیمت هر اونس نقره امسال به کمتر از 23.39 دلار خواهد رسید. این رقم در سال 2014 میلادی نیز به کمتر از 21.01 دلار خواهد رسید.
بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که میانگین قیمت جهانی نقره در سه ماه سوم امسال با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد و به کمتر از 17.8 دلار خواهد رسید.
کاهش شدید تقاضا و افزایش تولید مهمترین علل کاهش قیمت نقره در سال 2013 میلادی ارزیابی شده است. افت تولیدات صنعتی چین و کاهش تقاضا از سوی این کشور نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت نقره داشته است.
مورگان استنلی پیش بینی خود نسبت به قیمت نقره در سال 2013 را 14 درصد کاهش داده است. گزارش جدید وزارت کار آمریکا در خصوص بهبود نسبی وضعیت بازار اشتغال تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا و نقره در روز جمعه داشته است. این موسسه پیش بینی خود از قیمت طلا در سال 2015 را نیز 5 درصد کاهش داد و آن را 1650 دلار برای هر اونس اعلام کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2