بزرگترین معامله تاریخی بورس قطعی شد

بلوک 17 درصدی هلدینگ خلیج فارس که در روز 20 خرداد ماه به فروش رفته بود امروز با واریز وجه نقد معامله توسط خریدار بزرگترین معامله تاریخی بورس قطعی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی صحرایی – معاون بازار شرکت بورس – در گفت‌وگو با  (ایسنا)، گفت:‌ 17 درصد از سهام هلدینگ خلیج‌فارس معادل چهار میلیارد و 214 میلیون و 267 سهم در روز 18 خرداد عرضه شد که این سهم در روز بیستم خرداد ماه به قیمت 13143 ریال به فروش رسید.

وی با بیان این‌که خریدار بعد از 20 روز کاری مهلت داشت تا با پرداخت وجه نقد این معامله را قطعی کند، گفت: خریدار تا پایان وقت اداری امروز مهلت داشت تا با پرداخت 30 درصد از وجه معامله نسبت به قطعی شدن آن اقدام کند که این امر اتفاق افتاد.

 

صحرایی ادامه داد: براین اساس از 55 هزار و 385 میلیارد ریال مبلغ 16 هزار و 615 میلیارد ریال توسط خریدار پرداخت شد و با ارائه اسناد وثیقه در مقابل بقیه ارزش معامله و نیز انعقاد قراردادهای لازم معامله قطعی شد.

 

به گزارش ایسنا، بلوک 17 درصدی هلدینگ خلیج فارس در روز 18 خرداد ماه با قیمت 1300 تومان عرضه شد و سه گروه برای خریداری این سهم به رقابت پرداختند که در نهایت کارگزاری عمران فارس موفق شد این سهم را به قیمت 13143 ریال برای صندوق بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت خریداری کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −    =  13