تکثیر نسل در این دوره عبادت است

امام‌جمعه‌ موقت سمنان با بیان این‌که تکثیر نسل در این دوره عبادت است، گفت: کاهش روح استقامت و تحمل مشکلات و ضعف در روحیه‌ی خداشناسی سبب کاهش نرخ موالید در کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین «احمد پناهی» در همایش روز جهانی جمعیت گفت: فلسفه‌ تشکیل این جلسه اعتراف به یک خطا و اشتباه و جلوگیری از تداوم آن است.

وی با اشاره به سیاست‌های نادرست کنترل جمعیت در کشور که به رشد نرخ منفی رشد جمعیت در کشور منجر شده است، گفت: کار غلط، اشتباه است و تداوم آن اشتباه بزرگتری است و اعتراف به اشتباه شجاعت است و اولین کسی که به این اشتباه اعتراف کرد مقام معظم رهبری است.

امام‌جمعه‌ موقت سمنان گفت: اگر بخواهیم به مسأله جمعیت نگاه دینی داشته باشیم ابتدا باید بدانیم هدف از خلقت چیست و تا چه حد در شناخت خداوند موفق بوده‌ایم.

پناهی افزود: پیامدهای منفی تحولات جمعیتی کشور در 20 سال اخیر سبب رشد منفی جمعیت و در نتیجه کاهش عرضه‌ی نیروی کار و سرمایه‌ی انسانی شده است و از آنجا که یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفت کشور حفظ نسل جوان است، اگر نمای جوانی در کشوری از بین برود مانع پیشرفت می‌شود.

وی گفت: نگاه دینی از مواردیست که سبب کاهش میزان زاد و ولد در کشور شده است هم‌چنین ضعف در روحیه‌ خداشناسی در میان مردم سبب شده که از داشتن فرزند بیشتر می‌ترسند.

امام‌جمعه‌ی موقت سمنان ادامه داد: علت دیگر، کم شدن روحیه‌ی استقامت و تحمل مشکلات است تا جایی که افراد به‌جای تعلیم و تربیت فرزندان صالح نداشتن بچه را ترجیح می‌دهند.

پناهی با تأکید بر این‌که غلبه‌ی نسل جوان در هر کشور سبب از میان رفتن تسلط کشورهای دیگر می‌شودف افزود: تکثیر نسل در این دوره با حفظ همه‌ی حدود شرعی و قانونی عبادت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2