تعاونی‌ها بزرگترین شاکی بانک توسعه تعاون هستند

عضو انجمن تعاونی ایران با اشاره به روند تسهیلات دهی دشوار بانک توسعه تعاون به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها گفت: تعاونی‌ها بزرگترین شاکیان بانک توسعه تعاون هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رحمان رنجبر در گفت و گو با  تسنیم، با اشاره به اینکه روند تسهیلات دهی در بانک توسعه تعاون با بروکراسی بسیاری همراه است اظهار کرد: بانک توسعه تعاون باید حامی تعاونی‌ها و اتحادیه ها باشد و این در صورتی است که روند پرداخت تسهیلات را برای تعاونی‌ها روز به روز دشوار تر می کند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه تاسیس بانک توسعه تعاون، حمایت، توسعه و ایجاد تعاونی هاست افزود: بر اساس قانون باید 70 درصد منابع این بانک در قالب تسهیلات به تعاونی ها پرداخت شود اما با توجه به بروکراسی دشوار بسیاری از تعاونی‌ها از گرفتن این وام‌ها خوددداری می‌کنند.

عضو انجمن تعاونی‌ ایران با انتقاد از این روند تاکید کرد:سیاستهای تشویقی بخش تعاون باید گسترش یابد، سیاستهای تشویقی در ثبت و تشکیل تعاونی‌ها مانند ‪20‬ درصد معافیت مالیاتی، ‪ 20‬ درصد معافیت بیمه سهم کارفرما و تاسیس بانک تعاون به توسعه این بخش کمک می کند.

مدیرکل سابق توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اظهار کرد: همه کارکنان بنگاههای اقتصادی باید در سود آن شریک باشند و این عامل باعث افزایش انگیزه کار و توسعه فعالیتها می شود که چنین امری در قالب تعاونی محقق خواهد شد.

رنجبر تاکید کرد: اگر بنگاه‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک توسعه تعاون می‌روند در راستای ارتقای سرمایه های تولید است که باید حامی آنها باشد نه اینکه با بروکراسی‌های زیاد موجب کاهش تقاضا و بی رغبتی آنها گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =