ثبت بیشترین عقب‌نشینی ۲ روزه شاخص در ۲ ماه اخیر

بیشترین افت دو روزه شاخص بورس در دو ماه اخیر، امروز به ثبت رسید‬؛ با وجود کاهش قیمت سهم برخی شرکت‌های بزرگ، سهامداران ریسک‌پذیر و حرفه‌ای اقدام به خرید سهم‌های ارزنده کردند که حجم معاملات گویای این نکته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‫امروز بیشترین افت دو روزه شاخص در دو ماه اخیر به ثبت رسید‬ به طوریکه دیروز در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص 325 و امروز 445 واحد کاهش داشت.

‫یادآور می‌شود تا قبل این بیشترین افت پی در پی شاخص مربوط به 23 تا 29 اردیبهشت و بین 264 تا 843 واحد بود؛ هر چند بازار بازهم با افت قیمت تقریبا همه شرکت‌های بزرگ و شاخص بورس همراه بود اما سهامداران ریسک پذیر و حرفه‌ای اقدام به خرید سهم‌های ارزنده کردن که حجم معاملات گویای این نکته است.

همانطور که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند امروز بازار سهام روز آرامی خواهد داشت و خبری از رکورد‌شکنی‌های جهشی هفته‌های قبل نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، امروز اکثر نمادها با صف فروش همراه شدند، به طوری که در جریان همین امر شاخص را تحت تأثیر گذاشته و کاهش قیمت داشتند.

به گزارش فارس؛ شاخص کل که دو روز کاری پیش، از قله 55 هزار واحد هم عبور کرده بود، امروز به کمتر از نیمه 54 هزار واحد بسنده کرد.

همچنین ارزش بازار با کاهش همراه بود و به 265 هزار و 600 میلیارد تومان رسید؛ حجم معاملات نیز کمتر از یک میلیارد بود و با توجه به اینکه روزهای گذشته حجم معاملات از یک میلیارد فراتر می‌رفت امروز کاهش حجم معاملات را شاهد بودیم؛ در مجموع ارزش معاملات امروز نزدیک 200 میلیارد تومان رقم خورد.

به گزارش فارس؛ امروز برخی نمادها با صف فروش همراه شدند که در این میان می‌توان به پارس خودرو، معادن منگنز ایران، سیمان کردستان، نفت پارس، تراکتور‌سازی ایران، ایران دارو و توسعه معادن روی ایران نام برد؛ این نمادها بیشترین کاهش قیمت را داشتند. بر همین اساس هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین با 59 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 44 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 44 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 37 واحد، ملی صنایع مس ایران 36 واحد و بانک پاسارگاد با 35 واحد در شاخص کل تأثیر منفی گذاشته‌اند. تنها نمادی که بیشترین تأثیر مثبت را در روند شاخص کل داشت صنعتی بهشهر بود که 120 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −    =  48