مقام اسرائیلی: ایران پیشنهاد توقف موقت غنی سازی را مطرح خواهد کرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مسؤول اسرائیلی خبر داد ایران تلاش می کند پیشنهاد جدیدی را در مذاکرات آینده با گروه 1+5 ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عصر ایران هنوز زمان برگزاری جلسه بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای تهران مشخص نیست اما قطعا بعد از آغاز به کار رسمی دولت حسن روحانی در ریاست جمهوری خواهد بود.

قرار است روز سه شنبه آینده، نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 در نشستی به میزبانی کاترین آشتون مسؤول عالی  سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل، درباره آینده مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته ای اش گفتگو کنند.

این مقام اسرائیلی که خواست نامش منتشر نشود افزود: تهران پیشنهاد خواهد کرد به طور موقت غنی سازی اورانیوم را متوقف کند یا اینکه بخشی از اورانیوم غنی شده 20 درصدی را تبدیل به سوخت کند و در مقابل بخشی از تحریم ها رفع شوند.

وی افزود: این انعطاف ایران بی معنی است. این اقدام مثال دیگری برای سیاست ایران است که به دنبال فریب جامعه بین المللی است. اسرائیل با این پیشنهاد ایران کاملا مخالفت خواهد کرد. اسرائیل همه پیشنهادهایی که شامل توقف کامل غنی سازی اورانیوم، تبدیل همه اورانیوم غنی شده به سوخت، تعطیلی سایت غنی سازی فردو و تعطیلی فعالیت سایت پلوتونیوم نباشد را رد می کند.

این موضوع در حالی مطرح می شود دولت روحانی هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده است.

پیش از این سرگی لاوروف وزیر  امور خارجه روسیه نیز دو مرتبه گفته بود مقامات ایرانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری گذشته، از آمادگی خود را برای بررسی گزینه توقف موقت غنی سازی 20 درصدی سخن گفته اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  60