مصالحه پشت پرده شریعتمداری و برخی از اصولگرایان تندرو با احمدی نژاد؟

روز یکشبنه، حسین شریعتمداری سردبیر کیهان اصلاح طلبان را متهم به توطئه چینی بزرگ علیه دولت احمدی نژاد کرد. او نوشت: دولت احمدی نژاد بی نظیر بوده است و خدمات آنها تا ابد باقی خواهد ماند.

نیویورک تایمز نوشت: روحانی گفت که دولت احمدی نژاد تصویر به شدت خوش بینانه ای از اقتصاد کشور ارائه داده که حتی به گفته ی آمارهای رسمی بحرانی است.
 
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی گفت: ما از مسئولان فعلی در مورد وضعیت کشور پرسیدم اما گزارشات آنها و تیم ما بسیار متفاوت از یکدیگر است.
 
روحانی که در پارلمان سخن می گفت بیان داشت که نرخ تورم را که 32 درصد اعلام می کنند در حقیقت 42 درصد است.
 
به گفته ی او، اقتصاد ایران طی دو سال گذشته رشد منفی داشته که از زمان جنگ ایران و عراق بی سابقه است.
 
در همین حال احمدی نژاد از حمایت غیرمنتظره برخی از اصولگرایان مواجه شده که مدت زیادی است او را به دلیل بی کفایتی و جمع کردن افراد نالایق و (….) در اطراف خود مورد انتقاد قرار می دهند.
 
اکبر ترکان مشاور ارشد روحانی که به عنوان رابط با دولت احمدی نژاد عمل می کند گفت که وضعیت اقتصاد بدتر از انچه تصور می کرده، است.
 
از سوی دیگر، برخی از نمایندگان مجلس از تصمیم دقیقه نودی دولت احمدی نژاد انتقاد می کنند. به عنوان مثال، احمدی نژاد بزرگترین زمین قابل ساخت و ساز در پایتخت را به صداوسیما هدیه داد. این تصمیم پس از مراسم تقدیر و تشکر از احمدی نژاد توسط صداوسیما گرفته شد.
 
در اقدامی دیگر، بانک مرکزی  بی سر و صدا ارزش واحد پولی کشور را به نصف کاهش داد. این درحالیست که اقتصاددانان می گویند که نرخ جدید ارزش واقعی ریال را نشان نمی دهد و این اقدام دولت در جهت صاف کردن بدهی های خود است که به قیمت تورم بیشتر و افزایش قیمت کالاهای ضروری تمام می شود.
 
احمدی نژاد که برای بار سوم نمی توانست کاندیدا شود در ماه های منتهی به انتخابات، اعتبارش به شدت رو به کاهش رفت. او با پارلمان، قوه قضائیه و برخی چهره های تاثیر گذار روحانی درگیر شد.
 
قوه قضائیه چندین پرونده فساد علیه نزدیکان احمدی نژاد باز کرد و روزنامه کیهان او را متهم به سو مدیریت در حوزه اقتصاد کرد.
 
مصالحه پشت پرده شریعتمداری و برخی از اصولگرایان با احمدی نژاد
 
روز یکشبنه، حسین شریعتمداری سردبیر کیهان اصلاح طلبان را متهم به توطئه چینی بزرگ علیه دولت احمدی نژاد کرد. او نوشت: دولت احمدی نژاد بی نظیر بوده است و خدمات آنها تا ابد باقی خواهد ماند.
 
نیویورک تایمز در ادامه مدعی شد: این تغییر رویکرد، حکایت از مصالحه و توافقی در پشت پرده دارد.
 
این روزنامه به این دلیل از شریعتمداری نام برده که وی را چهره ای تندرو دانسته که روزگاری حامی تندخوی احمدی نژاد بوده و البته همچنان از شخص رییس جمهور ایران حمایت می کند.
 
نیویورک تایمز اشاره ای به منبع خبر خود و جزئیات این توافق نکرده است.
 
مترجم: روح الله فقیهی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  ⁄    =  13