توضیحات خسروی درباره معافیت مالیات بر ارزش افزوده +جزییات طرح

روزهای اخیر خبری مبنی بر صدور حکم دیوان عدالت اداری برای معافیت مشاوران املاک از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد که رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: دیوان عدالت اداری تنها دستور توقف و ملغی شدن اجرای معافیت از مالیات‌ بر ارزش افزوده مشاوران املاک را داده است لذا از مشاوران املاک درخواست می‌شود تا زمان اعلام اتحادیه، مالیات‌ بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بند هشت ماده 12 قانون به معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کلیه مشاغل خدماتی اشاره کرده است اما مشاوران املاک طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان امور مالیاتی منعقد کرده‌اند می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده را از متعاملین دریافت کنند.

وی با اشاره به اخذ مالیات صنف مشاوران املاک از متعاملین گفت: بر اساس توافق با سازمان امور مالیاتی، مالیات‌ها فصل‌به‌فصل به این سازمان ارسال می‌شود.

قلی‌خسروی خطاب به کلیه مشاوران املاک گفت: به دلیل رسمیت داشتن اتحادیه، تا زمان اعلام رسمی مبنی بر معافیت مالیات بر ارزش افزوده از سوی اتحادیه، مشاوران املاک موظف به دریافت مالیات و ادامه روند قبلی هستند.

معافیت مالیاتی از چه زمانی آغاز شد؟

در ادامه عقبایی، معاون بازرسی اتحادیه مشاوران املاک در بیان جزییات این طرح گفت: تفاهم‌نامه اتحادیه با سازمان امورمالیاتی از اول مهرماه 89 اجرا شد که مقرر شد در هر معامله سه برگ فاکتور در نظر گرفته شود.

به گفته وی این سه برگ فاکتور پس از معامله به صورت یک برگ در اختیار مشتری، یک برگ در اختیار مشاوران املاک و برگی نیز به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.

عقبایی گفت: مطالبه ارزش افزوده بر اساس قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی بود؛ به گونه‌ای که قانون ارزش افزوده مصوب کرده بود که اصناف نیز در پرداخت ارزش افزوده مشارکت داشته باشند.

معاون بازرسی اتحادیه مشاوران املاک افزود: در این میان، صنف مشاوران املاک چهارمین صنف وارد شده در این گروه بود.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه با سازمان امور مالیاتی مقرر شده بود به مدت دو دوره (پاییز و زمستان 89) فاکتورها ملاک پرداخت مالیات‌های ارزش افزوده قرار گیرند.

معاون بازرسی اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: در حال حاضر دیوان عدالت اداری بر دستور موقت توقف اجرای این تفاهم‌نامه رای داده است اما اجرا یا عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باید مصوب مجلس شورای اسلامی باشد.

عقبایی در ادامه سهم پرداخت مالیات از سوی متعامل را شش درصد از کل کمیسیون پرداختی اعلام کرد و گفت: به طورمثال در معامله‌ 100 میلیون تومانی، کمسیون بنگاه حدود 550 هزار تومان است که شش درصد مالیات حدود 35 هزار تومان می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6