بیمه گران با سهمامداران خود صادق باشند

یازدهمین کنفرانس بیمه فاجعه در آسیا در تایپه پایتخت کشور تایوان برگزار شد.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشااینشورنس ریویو، در این کنفرانس که توسط شرکت ها  بزرگ جهان مانند "سوئیس ری" دومین شرکت بیمه در جهان و "ایشا اینشورنس ریویو" برگزار شد، بر لزوم صداقت و راستگوی بیمه گران تاکید شد.

"سیفانگ ژانگ" یکی از متخصصان بیمه در آسیا، در این کنفرانس گفت: بیمه گران باید جزئیات و اطلاعات دقیق و درستی را در اختیار سهامداران خود قرار دهند تا آنان نیز از خطرات مربوط به فجایع آگاه شوند.

او ادامه داد: چنین خطراتی مستقیما با رتبه بندی شرکت های بیمه در ارتباط است و کاهش رتبه شرکت ها بر درآمدهای آنان تاثیرگذار است.

ریسک مربوط به فجایع و بلایای طبیعی همچنین به اصلی ترین نگرانی قانونگذاران در این قاره تبدیل شده است؛ افرادی که نظارت و کنترل صنعت بیمه را برعهده دارند.

کاهش خطرات و خسارات ناشی از وقوع بلایای طبیعی یکی از موارد جدی است که در اهداف توسعه هزاره به شدت مورد توجه قرار گرفته است؛ چراکه رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال توسعه، در صورت بروز هرگونه بحرانی با مشکلات بیشماری رو به رو می شوند.

ژانگ در ادامه گفت: بیمه گران باید با به کارگیری راههای فعال، مذاکرات مستقیم و صادقی را با افرادی داشته باشند که سهامدار اصلی هستند. آنان باید صادقانه اطلاعات و برنامه هایشان را در اختیار این افراد بگذارند و همچنین آنان باید از معاملات مهم خبردار شوند.

این مشاور امور بیمه ای در ادامه تاکید کرد که تنها از این طریق می توان به انتظارات سهامداران پاسخ گفت و مانع از شوکه شدن آنان شد.

"جووآن تسنگ" مدیرکل "اداره بیمه" تایوان -کمسیسون نظارت مالی در این کشور- نیز در این باره گفت: ما درصدد هستیم تا با استفاده از مکانیسم های مدیریت ریسک از صنعت بیمه تایوان حفاظت کنیم. به همین دلیل سعی می کنیم بهترین عملکردها و نتایج شرکت ها را در این زمینه بررسی کنیم.

بانک توسعه آسیا پیش از این در گزارش اعلام کرده بود که منطقه شرق آسیا چهار برابر بیش از قاره آفریقا در معرض خسارت های ناشی از حوادث طبیعی قرار دارد و این رقم در مقایسه با اروپا و آمریکایی شمالی بیش از 25 برابر است.

14 کشور از جمله ویتنام، بنگلادش و فیلیپین بیشترین تهدیدها را از نظر خسارت های انسانی و اقتصادی ناشی از فجایای طبیعی احساس می کنند.

این بانک خواستار سرمایه گذاری در پروژه ها و طرح های مبتنی بر پیشگیری از بلایای طبیعی شده است.
طبق این گزارش، هر یک دلاری که در زمینه کاهش خطرات بلاهای طبیعی سرمایه گذاری می شود، صرفه جویی چهار دلاری در هزینه های امداد و بازسازی را به دنبال دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  14