۳۰ میلیارد دلار ارز دست مردم است!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه نوسانات موجود تابع انتظارات شکل گرفته است، افزود: اگر انتظارات مثبت از دولت منتجب در اتخاذ سیاست مناسب اقتصادی برآورده شود ارز احتکار شده توسط مردم که بین 30 تا 20میلیارد دلار برآورد می شود به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خانه ملت جعفر قادری، با اشاره به کاهش قیمت ارز و سکه دربازار، گفت: نوسانات موجود تابع انتظارات شکل گرفته است و اگراین انتظارات مثبت از دولت منتخب در اتخاذ سیاست مناسب اقتصادی برآورده شود ارز احتکار شده توسط مردم که بین 20تا 30میلیارد دلار برآورد می شود به بازار عرضه خواهد شد.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوسانات بازار ارز طبیعی است، افزود: زمانی که تعداد قابل توجهی از نمایندگان کنگره آمریکا به اوباما نامه می نویسند و درخواست تعویق در اعمال تحریمها را می کنند طبیعی است که نرخ ارز کاهش پیدا کرده و نرخ آن به تعادل برسد.

وی گفت: تعویق تحریم‌ها و نامه نمایندگان کنگره آمریکا می تواند آثار روانی مثبتی را دربازار و برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان ایجاد کند و منجر به این شود که آنها تقاضای خرید مواد اولیه و ارز را عقب بیاندازند و منتظر کاهش قیمتها باشند.

قادری افزود: با وضعیت به وجود آمده پس ازانتخابات و رویکرد غرب نسبت به کشورمان عرضه کنندگان ارز به این فکر افتادند تا عرضه ارزخود را زیاد کنند تا درآینده اگر با کاهش قیمت مواجه شدند ضرر نکنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت مدیریت مسایل ارزی و حفظ شرایط موجود وجلوگیری ازسفته بازی ارز،گفت: دولت می تواند با فروش اوراقی مثل سلف نفت و پیش بینی سپرده گذاری ارزی ، کنترل نرخ تورم ، با دادن اطمینان به مردم از حفظ قدرت خریدشان، رونق دادن به بورس و وواقعی کردن سود سپرده ها اعتماد جامعه بین الملل و داخل را جلب کرده و با مدیریت درست مسایل و معضلات اقتصادی و واگذاری امور به مردم مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    باور داشته باشید اگر دولت محترم اینده اعلام بدارد مذاکرات مثبت برای حل انرژی خواهد داشت کمتر از چند روز قیمت ارز تدریجا کائش پیدا خواهد نمود .

    و مردم ارزهای ذخیره شده را که در بین 10 در صد بالای جامعه یعنی تجار بزرگ و صاحبان صنایع میباشند.

    ارزهای مخفی شده را به بازار بی خریدار عرضه خواهند نمود که دولت میبایستی با امادگی و برنامه ریزی ارزهای خریداری شده را خریداری و سپس با قیمت مورد نظر معقول و حدود قیمت خرید عرضه تا تدریجا نرخ ارز معقول در کشور ثابت و مردم ارامش لازمه را پیدا نمایند. بامید داشتن نرخ ارز حدود 15 الی حد اکثر 20000 ریال برای هر یک دلار تادولت بتواند نسبت به رفاه عمومی وسعت و توسعه صنعتی حساب شده برای چندین نوع لارمه تولید مورد استفاده و اقتصادی گامهای ارزند ه تری را بر دارد. انشا الئه.

ارسال یک پاسخ

15  ⁄    =  15