بیمه تخصصی معادن و صنایع معدنی راهگشای توسعه اکتشاف است

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برخورداری از بیمه تخصصی معادن و صنایع معدنی، راهگشای توسعه اکتشاف در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، امیر امینی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به ریسک پذیری بالای فعالیت در بخش معدن، توان بخش دولتی و خصوصی اجازه حضور کامل در این حوزه پر مخاطره را نداده و در نتیجه، تاکنون تنها 7 درصد معادن کشور مورد اکتشاف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای توسعه سرمایه گذاری در این حوزه، وجود بیمه مناسب برای تضمین و تامین اعتبار ضروری بوده و باید ساز و کارهای قانونی برای ایجاد این بیمه تخصصی فراهم شود.

به گفته امینی، ایمیدرو از طریق صدور بیمه نامه های معدنی توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، تاکنون بیش از 560 بیمه نامه اعتباری به طرح های معدن و صنایع معدنی تسهیلات ارائه کرده است که این میزان خدمات بیمه ای، متناسب با حجم ذخایر و پتانسیل های معدنی ایران نیست.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه با اشاره به اینکه توسعه اکتشافات سبب ارتقای قابل توجه رتبه جهانی ایران در بخش ذخایر معدنی می شود، تصریح کرد: در حال حاضر، رتبه جهانی ایران در 4 معدن استراتژیک با توجه به ذخایر قطعی شامل «مس» رتبه نهم (18 میلیون تن ذخیره)، «سنگ آهن» رتبه دوازدهم (2.5 میلیارد تن ذخیره)، «سرب و روی» رتبه بیستم (23 میلیون تن ذخیره) و نیز «زغال سنگ» رتبه بیست و ششم جهانی (1.2 میلیارد تن) است. وی ادامه داد: با اجرای عملیات اکتشافاتی گسترده و درنتیجه، دستیابی به ذخایر جدید قطعی، می توان برای توسعه استخراج و فرآوری مواد معدنی، برنامه ریزی های بلند مدت تدوین کرده و اقتصاد را بر پایه این ثروت خدادادی بنا کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  −  28  =