انتقاد از تبعیت نکردن بانک مرکزی از مصوبات تنظیم بازار

رییس مجمع عالی واردات گفت: هر مصوبه‌ای که از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ می‌شود از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا بوده و گویا بانک مرکزی مسائلی در داخل خود دارد و منتظر تغییر دولت در چند روز آینده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توقف روند واردات به کشور اظهار کرد: هر مصوبه ای که ستاد تنظیم بازار ابلاغ کند برای همه دستگاه‌ها و حتی بانک مرکزی لازم الاجراست اما این که بانک مرکزی به هیچ وجه توجهی به مصوبات ستاد تنظیم بازار ندارد جای تعجب است.

برخوردار با بیان این‌که ارز کالاهایی که قبلا ثبت سفارش شده‌اند تا 15 تیر ماه تامین شده‌ است، گفت: اما بسیاری از اقلام به خصوص کالاهای اولویت 9 در مورد تامین ارز خود بلاتکلیف هستند.

رییس مجمع عالی واردات تاکید کرد: روند واردات به کشور به کندی صورت می گیرد و بانک مرکزی نیز در مقابل موضوع تامین ارز کالاهای وارداتی سکوت کرده است.

وی در پایان گفت: این که مابه‌التفاوت ارز کالاهای اساسی از کجا تامین می‌شود بر عهده ستاد تنظیم بازار است اما بانک مرکزی به عنوان یک دستگاه مجری نباید نسبت به مصوبات این ستاد ایستادگی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +    =  12