قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۰۰۰ دلار می رسد

استاد برجسته دانشگاه نیویورک پیش بینی کرد، روند نزولی قیمت جهانی طلا تا سال 2015 میلادی ادامه خواهد یافت و قیمت هر اونس طلا به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از طلا به نقل از مارکت واچ، "نوریل روبینی" استاد دانشگاه نیویورک که به درستی وقوع بحران مالی و اقتصادی جهان در سال 2008 را پیش بینی کرده است، تاکید کرد: تحولات بازار طلا نشان می دهد که قیمت این فلز طی ماه های آینده نیز کاهش خواهد یافت و به کمتر از 1000 دلار در هر اونس تا پایان سال 2015 خواهد رسید.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون با کاهش 20 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا در 3 هفته اخیر اندکی افزایش داشته و توانسته بخشی از کاهش قیمت خود را جبران کند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت طلا اکنون به سطح مقاومتی 1315 دلار در هر اونس دست یافته است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا و بانک های مرکزی اروپا و انگلیس هستند.

روبینی بر این باور است که علی رغم کاهش 20 درصدی قیمت طلا در سال 2013 قیمت این فلز گرانبها تا سال 2015 میلادی بیش از 25 تا 30 درصد دیگر کاهش خواهد یافت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  8