قیمت طلای جهانی با افزایش ۶ دلاری به ۱۳۳۰ دلار رسید

به دنبال بالا رفتن امید سرمایه گذاران به ادامه سیاست محرک اقتصادی در آمریکا و افزایش خریدهای پایان ماه، قیمت طلا در بازار جهانی 6 دلار افزایش یافت و به 1330 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، افزایش امیدها به طولانی تر شدن دوره اجرای سیاست محرک اقتصادی در آمریکا و خریدهای پایان ماه، امروز موجب افزایش قیمت در بازار طلا شد و این در حالی است که طلا در آستانه ثبت بالاترین رشد قیمت ماهیانه از ژانویه 2012 تا کنون قرار گرفته است.
قیمت طلا که از ابتدای ماه جولای 8 درصد رشد داشته است، امروز نیز به دلیل برخی خریدهای فنی افزایش قیمت را تجربه کرد و سکون به وجود آمده در دو جلسه اخیر را جبران کرد.
تجار در انتظار شفاف تر شدن فضای بازار پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو در ساعات آینده هستند تا زمان احتمالی کاهش سیاست خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را حدس بزنند.
بر اساس گزارش رویترز یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «ما شاهد برخی خریدهای احتکار آمیز در بازار طلا و نقره هستیم.» وی افزود: «زمانی که قیمت طلا به 1330 دلار رسید، خرید دوباره رونق گرفت… همچنین شاهد خریدهای آخر ماه از سوی صندوق ها هستیم.»
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه با  افزایش 6 دلاری به 1330 دلار هر اونس رسید.
نقره نیز در نتیجه خرید بیشتر در بازار افزایش قیمتی نزدیک به یک درصد را تجربه کرد.
افزایش قیمت طلا در ماه جولای به این دلیل اتفاق افتاد که فدرال رزرو اطمینان داد تنها زمانی کاهش سیاست محرک اقتصادی را در دستور کار قرار خواهد داد که مطمئن شود اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی شده است که بتواند روی پای خود بایستد.
فدرال رزرو امروز بعد از ظهر، بیانیه پایانی نشست دو روزه خود را منتشر خواهد کرد.
انتظار می رود که فدرال رزرو تصمیم به ادامه خرید اوراق قرضه بگیرد، اما این امکان هم وجود دارد که در بیانیه خود از احتمال کاهش خرید اوراق قرضه در اواخر امسال سخن بگوید.
همچنین امروز قرار است گزارش تولید ناخالص داخلی و میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش خصوصی آمریکا منتشر شود که به تجار در ارزیابی بهتر توان اقتصاد آمریکا کمک خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  20