آغاز فعالیت بیمه تعاون

رییس هیات‌مدیره بیمه تعاون با اشاره به اینکه ایده تاسیس بیمه تعاون در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی شکل گرفت گفت: این شرکت برای توسعه خدمات بیمه ای در کشور کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد رضا نظام آبادی در گفت‌وگو با تسنیم،  با اشاره به اینکه سیاست‌های اصل 44 در سال 84 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد افزود: بخش تعاون باید به جایگاهی برسد که بتواند 25 درصد از مسائل اقتصادی کشور را عهده‌دار شود. با تاکیداتی که در مورد وظایف بخش تعاون به‌ویژه روی موضوعات بانک و بیمه، صورت گرفته است، ایده بیمه تعاون مطرح شد و زیربنای آن شکل گرفت.

وی بیمه تعاون را در نوع خود اولین شرکت تعاونی سهامی عام دانست و افزود:بیمه‌ها عموما از طریق افراد یا شرکت‌های بزرگی که دارای سرمایه‌‌های کلان هستند، شکل می‌گیرد، اما این بیمه سهامی عام است.

نظام آبادی سهامداران بیمه تعاون را اتحادیه‌های تعاونی‌ها و شرکت‌های تعاونی عنوان کرد و گفت: این شرکت با 280 میلیارد ریال سرمایه تاسیس شد که 154 میلیارد ریال آن توسط موسسین سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها در کشور پتانسیل بسیاری دارند اضافه کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما به حدود 2.5 الی 3 رسیده است؛ در حالی که این ضریب در دنیا بالای 7 است و این مساله کاملا نشان می‌دهد که ما فرصت‌های زیادی را پیش رو داریم.

وی افزود: بیمه تعاون با برنامه‌ریزی کامل، قبل از صدور پروانه، تمامی مراحل مربوط به ساماندهی، تدارکات، لجستیک، ساختمانی، مسائل فنی، آی‌تی، پذیرش، استخدام نیروی انسانی و … ستادهای خود را انجام داده بود؛ به همین خاطر هنگام صدور مجوز، این شرکت با تمام ظرفیت آمادگی حضور در عرصه ارائه خدمات را داشت.

رییس هیات‌مدیره بیمه تعاون تاکید کرد: ارائه خدمات این بیمه از 20 تیرماه سال جاری آغاز شده است که این طرح ابتدا در استان‌های تهران و اصفهان است، اما به علت وجود زیرساخت‌های ارائه شده در چند ماه آتی، شاهد افتتاح شعب و نمایندگی‌های بیمه در سراسر کشور خواهیم بود .

به گزارش تسنیم، 28 میلیارد تومان کل سرمایه اولیه شرکت بیمه تعاون بوده که 55 درصد آن را مؤسسین تعهد پرداخت داده و 45 درصد آن نیز از طریق پذیره نویسی تامین شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =