هشدار صندوق بین المللی پول به بحران ژاپن

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود ضمن اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی ژاپن در ماه های اخیر نسبت به بحران بدهی های سنگین سومین اقتصاد بزرگ جهان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایت طلا / آسوشیتدپرس؛ صندوق بین المللی پول از دولت ژاپن خواست تا برای مقابله با بحران بدهی و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و باثبات در بلندمدت، برنامه ها و طرح های معتبری را ارائه کند.
بر اساس این گزارش صندوق بین المللی پول ضمن استقبال از برنامه های محرک پولی دولت جدید ژاپن با هدف افزایش نرخ تورم و حمایت از رشد اقتصادی، افزود: وضعیت اقتصادی ژاپن در ماه های اخیر با توجه به اجرای سیاست های انبساطی پولی بهبود نسبی داشته است.
صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ژاپن در سال 2013 میلادی را بیش از 2 درصد پیش بینی کرده است ولی این رقم در سال 2014 به کمتر از 1.2 درصد خواهد رسید.
دولت ژاپن قصد دارد نرخ تورم این کشور را تا 2 سال آینده به بیش از 2 درصد افزایش دهد. ژاپن با بحران بدهی روبرو است و میزان بدهی های این کشور به بیش از 250 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.
بدهی های سنگین ژاپن تهدید بزرگی برای این کشور به شمار می رود و دولت توکیو هنوز برنامه روشنی را برای کاهش بدهی ها اعلام نکرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =