بازاریان تهران منصف تر شدند

مدیر واحد بازرسی و نظارت اصناف استان تهران گفت: جرایم صنوف تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، داوود اسکندری افزود: در ماه رمضان بازرسی ویژه‌ای از قنادی‌ها، حلیم‌فروشان، کباب‌فروشی‌ها، آش فروشی‌ها، عطاری‌ها، خرما‌فروشی‌ها، عرضه‌کنندگان حبوبات و مرغ‌فروشی‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری 78 هزار و 211 مورد بازرسی صورت گرفته که 14 هزار و 690 پرونده به ارزش ریالی 25 میلیارد و 266 میلیون و 391 هزار و 699 ریال تشکیل شده است.

مدیر واحد بازرسی و نظارت اصناف تهران درباره‌ی تفاوت قیمت میوه بیان کرد: در چند وقت گذشته از سوی مسوولان اتحادیه میادین میوه و تره‌بار قیمتی برای سیب‌زمینی در حدود کیلویی 800 تومان اعلام شد که این قیمت بسیار‌بسیار کمتر از حتی قیمت آن در میادین میوه و تره‌بار شهرداری‌ها بود.

اسکندری افزود: قیمت سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری کیلویی 1600 تا 1700 تومان بود.

وی در این رابطه تاکید کرد: باید مقرر شود تا یک مرجع ثابت از بین اتحادیه میادین میوه و تره‌بار، اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان قیمت واقعی را اعلام کند.

این مسئول تاکید کرد: در چند وقت گذشته عرضه‌ی کولر‌های گازی بی‌کیفیت افزایش یافته است که در این مورد اگر موردی دیده شود برای آن تشکیل پرونده داده خواهد شد و تعزیرات پیگیر این موضوع خواهد بود.

اسکندری تصریح کرد: حجم اعظم خرید و فروش کولر‌های گازی بی‌کیفیت در خارج از واحد‌های صنفی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص خرید و فروش برچسب طرح شبنم گفت: خرید و فروش برچسب شبنم غیرقانونی است و اگر مغازه‌داری به صورت فله برچسب شبنم در واحد خود نگهداری کند، بنابر قانون با آن برخورد خواهد شد.

اسکندری تاکید کرد: تنها کارگزاران حق نگهداری، نصب و راه‌اندازی برچسب‌های شبنم را دارند که حتی این موضوع در بحث واردات نیز در گمرک توسط کارگزاران قانونی انجام می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  9  =