انتظارات اقتصادی از دولت روحانی

با روی کار آمدن دولت یازدهم و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور کشور ، به سراغ نمایندگان مردم در خانه ملت رفتیم تا انتظارات و اولویت های اقتصادی رییس جمهور یازدهم را بررسی کنیم

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شفاف در این بین نمایندگان مجلس افزون بر این که بر روی مسائل خارجی و لزوم تنش زدایی از این وقایع تاکید داشتند ، حمایت از تولیدات ملی و همچنین کارآفرینان داخلی را از مهمترین اولویت های دولت جدید بر شمردند.

 

مهمترین برنامه دولت یازدهم تنش زدایی در مشکلات خارجی است

 

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در گفت وگو با شفاف در رابطه با اولویت های اقتصادی رئیس جمهور منتخب 2 نکته اصلی را اساس کار دانسته و بیان کرد : پرداختن به مسائل برون مرزی و توسعه ارتباط با کشورها و مباحث صادرات و واردات در کاهش تحریم ها موثر خواهد بود ، بنابراین اولین و مهمترین برنامه باید در جهت تنش زدایی و کاهش مشکلات خارجی باشد.

 

 

data-src=http://www.shafaf.ir/files/fa/news/1392/5/16/80526_673.jpg

ندیمی در گام دوم به رسیدگی در مسائل داخل و استراتژی حمایت از تولید و کارآفرینی ، بهبود فضای کسب و کار و کاهش هزینه های تولید در جهت افزایش انگیزه های کارآفرینان و کشاورزان و متناسب سازی نظام تولید و ارز اشاره کرد و گفت :‌ انتظار می رود نامزد منتخب مردم رویکردی مناسب در راستای اهداف تدبیر و امید ، در جهت سیاست های کلان اقتصادی داشته باشد .

 

 

نماینده مردم لاهیجن و سیاهکل ادامه داد : اقتصاد ایران 50 درصد در نفت و بیش از 50 درصد در کالاهای واسطه ای سرمایه ای وابسته به خارج است و اگر به این موضوع توجه نشود با بحران هایی از قبیل گرانی ، کاهش اشتغال روبرو می شویم ، بنابراین برای ساختن آینده ای بهتر باید بدانیم نفت را کجا بفروشیم ، صادرات غیر نفتی در کجا انجام می شود و چقدر ارز وارد کشور می شود.

 

 

از طرفی دیگر هم در رابطه با مباحث مربوط به روابط اقتصادی فی ما بین دولت های غربی و عربی باید برنامه ای منسجم و سنجیده داشته باشد زیرا همان طور که شاهد هستیم آثار اقتصادی برون مرزی در داخل قابل انکار نیست.

 

 

وی اظهار امیدواری کرد : با توجه به شناخت و اطلاعاتی که از رئیس دولت یازدهم و اهدافشان داریم شاهد پیشرفت و بهبود اقتصاد کشورمان باشیم.

 

 

برنامه هایی قوی و هدفمند در جهت رشد تولید

 

 

هادی قوامی دیگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات حل مسائل و مشکلات داخلی مانند تورم، بیکاری و گرانی را در گرو توجه به بخش تولید دانست و بیان کرد :‌با توجه به قانون هدفمندی یارانه ها و پرداختن به سهم تولید شاهد تحول عظیمی در بخش تولید باشیم تا سایر حوزه های اقتصادی هم رونق بگیرد.

 

 

قوامی در ادامه گفت : با توجه به اینکه قیمت تنظیمی محصولات کشاورزی 720 تومان است در حالی که واردات گندم در قیمت تبدیل شده به کیلویی 1200 تومان محاسبه شده انتظار می رود نگاه کارشناسانه و دقیق تری به بخش کشاورزی شود تا شاهد رشد اقتصاد کشور باشیم .

 

 

وی سیاست خارجی و داخلی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت سیاست خارجی و سیاست داخلی هر دو با هم مرتبطند و قطعا راه حل برخی مشکلات داخلی در گرو حل مشکلات خارجی است.

 

 

data-src=http://www.shafaf.ir/files/fa/news/1392/5/16/80528_497.jpg

قطعا با توجه به تخصص و تجربه رئیس جمهور منتخب می توانیم شرایط مساعدی را در عرصه بین الملل ایجاد کنیم و با نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی شرایط تقویت اقتصاد داخلی را فراهم کنیم.

 

 

قوامی در پایان به نگاه مطلوب نامزد منتخب مردم در جهت نیل به اهداف اقتصادی اشاره کرد و گفت :‌ انتظار می رود با برنامه های قوی و هدفمند شاهد رشد بخش تولید در اقتصاد و همچنین گفتمان و دیپلماسی قوی در فضای خارج باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄    =  9