اعتصاب کارکنان هواپیمایی در یونان لغو شد

کارکنان هواپیمایی در یونان اعتصاب سه روزه‌ای که در اعتراض به طرح اخراج‌ برنامه ریزی کرده بودند و مختل شدن پروازها در اوج فصل گردشگری در این کشور را به دنبال داشت، لغو کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از یونان برای خروج از رکود اقتصادی شدید به درآمدهای حاصل از گردشگری امید بسته است اما اعتصاب‌های حمل و نقل در گذشته تصویر این کشور را برای گردشگران خارجی مخدوش ساخت و به بخش گردشگری این کشور که عامل حدود یک پنجم تولید اقتصادی است، ضرر زد.

 

اعضای اتحادیه کارکنان هواپیمایی کشوری یونان در واکنش به طرح اخراج حدود 300 نفر از اعضای این اتحادیه، اعتصاب‌های 24 ساعته را برای 9 تا 11 اوت تدارک دیده بودند که در صورت برگزاری، موجب مختل شدن فعالیت برخی از فرودگاه‌های منطقه ای می‌شد اما این اتحادیه برنامه‌های اعتصابش را روز سه شنبه به دنبال به مصالحه رسیدن با دولت برای اخراج تنها 240 نفر، متوقف کرد.

 

این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیمش برای توقف اعتصاب گواهی بر این است که کارکنان در این بخش خواهان رونق و بهبود گردشگری و نه نابودی آن هستند.

 

بر اساس گزارش رویترز، آتن از سوی وام دهندگان بین المللی برای اخراج هزاران نفر از کارکنان بخش دولتی و کاهش هزینه در بخش خدمات دولتی تحت فشار است. اما اخراج کارکنان موضوع حساسی در این کشور به شمار می‌رود. بیکاری در یونان پس از گذشت شش سال از رکود، به رکورد 27 درصد رسیده که دو برابر متوسط نرخ بیکاری در منطقه یورو است.

 

اتحادیه‌های کارکنان از زمان ظهور بحران بدهی در سال 2009 که آتن را ناچار به دریافت کمک‌های بین المللی و اجرای تدابیر ریاضتی مورد درخواست وام دهندگان کرد، اعتصاب‌های متعددی برگزار کرده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  83  =  85