آمریکا به دنبال تضمین عدم حمله نظامی اسرائیل به ایران

تضمین عدم حمله نظامی اسرائیل به ایران، یکی از اهداف سفر ژنرال مارتن دیمسی فرمانده ارتش آمریکا به اسرائیل است.

به گزارش "هشت صبح" او در این سفر سه روزه که از دوشنبه آغاز شد؛ در دیدار با مقامات ارشد اسرائیلی تعدادی از مسائل امنیتی منطقه ای و در راس آنها ایران گفتگو خواهد کرد.

فرمانده ارتش آمریکا همچنین با همتای اسرائیلی اش بنی گاتس، وزیر دفاع موشه یعالون و نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو دیدار و مذاکره می کند.

روزنامه اسرائیلی "جرزالم پست" به نقل از وزارت دفاع آمریکا نوشت که دیمسی در سفر به اسرائیل، تهدیدات احتمالی از سوی ایران ، جنگ در سوریه و ابهامات درباره وضعیت شبه جزیره سینا را بررسی خواهد کرد.

پایگاه خبری "الاوسط" نیز درباره اهداف این سفر نوشت: آمریکا قصد دارد ضمن آگاه کردن اسرائیل از برنامه هایش درباره سوریه، تضمینی درباره عدم بروز هر گونه ماجراجویی اسرائیل علیه ایران تضمین دریافت کند.

منظور از ماجراجویی، حمله نظامی به ایران بدون اطلاع و هماهنگی با واشنگتن است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص هم در این باره نوشت: این سفر فرمانده ارتش آمریکا به اسرائیل برای تقویت اعتماد اسرائیل به شیوه آمریکا در برخورد با تهدیدات از سوی ایران است. آمریکا همچنین به دنبال دریافت تضمین خودداری اسرائیل از حمله نظامی به ایران است.

همچنین در این سفر، اسرائیل تصور خود را برای حل مشکل سوریه ارائه خواهد کرد.
به نوشته روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت، هم اکنون دو دیدگاه در میان تصمیم سازان آمریکا وجود دارد. در یک سو، برخی معتقد به حمایت از دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای ضربه زدن به گرایش های افراط گرایان اسلامی و در راس آنها القاعده هستند.

 در طیف مقابل در آمریکا، برخی شخصیت ها خواهان سرنگونی بشار اسد از طریق تقویت مخالفان مسلح با هدف جلوگیری از پیروزی محور ایران و حزب الله لبنان در منطقه هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    رهبر معظم در مورد هر گونه حرکتی با قدرت و اندشه مدبرانه و معنوی قبلا اعلام نظر قاطع را فرموده اند.

ارسال یک پاسخ

76  ⁄    =  76