بالا بودن هوش اجتماعی و هیجانی چپ‎دست‌ها

یک روا‌ن‌شناس بر بالا بودن هوش اجتماعی و هیجانی چپ‎دست‎ها تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، "احسان فکور" گفت: انسان‎ها در حرکات شخصی آزادی و خلاقیت دارند، لذا چپ دست بودن نیز جزء این آزادی‎هاست، در چپ دستی تا حدودی مسائل ارثی مداخله دارد، زیرا ژنتیک یک بعد از چپ دستی است و فرد در چپ دست بودن خود مقصر نیست و خود آن را انتخاب نکرده است.

وی افزود: اشتباهات بزرگی بین عوام وجود دارد که چپ‎دستی را یک نقص بزرگ می‎دانند این در حالی است که روانشناسان و پژوهشگران این دیدگاه را به شدت نفی می‎کنند و در مقالات علمی معتبر نیز اعلام شده است که چپ دستان هیچ مشکلی ندارند و نه تنها هوش آنان پایین نیست بلکه در موارد ضریب هوشی بسیار بالایی دارند و تنها تمایز آنها با یکدیگر افراد تفاوت‎های حرکتی است.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: نگاه جامعه نسبت به افراد چپ دست باید تغییر کند، زیرا رشد کردن حق انسان است و چپ دست‎ها رشد متمایزی نسبت به بقیه داشته‎اند، این در حالی است که بسیاری از چپ دست‎ها در خاطرات کودکی خود از موضوعاتی مانند تنبیه والدین برای انجام دادن کارهایشان با دست راست شاکی هستند که سبب پایین آمدن عزت‎نفس و برهم خوردن آرامش آنان در کودکی شده است و این موضوع مورد تایید روانشناسان است که والدین اولین کسانی هستند که به هنگام مشاهده چپ دست بودن کودک استرس فراوانی را تحمل می‎کنند، ولی با متعادل شدن نگاه‏ها نسبت به این موضوع مشکلات چپ دست‎ها حل می‌شود، لذا والدین می‎توانند با دادن عزت نفس به فرزند چپ دست خود مشکلات احتمالی او را در جامعه حل کنند که در این راستا با القاء صحبت‎هایی مانند خلق آثار هنری فاخر توسط چپ دست‎ها، اعتماد به نفس آنان را افزایش دهند.

وی اظهار کرد: داشتن بیان صادقانه درخصوص چپ دست بودن و خصوصیات خاص آنان سبب می‌شود که کودک چپ دست به دلیل تمایز خود با دیگران خجالت زده نشود و روابط اجتماعی بالایی را بتواند برقرار کند. در واقع با این روش کودک به تربیت فعال عادت داده می‌شود.

فکور تصریح کرد: والدین کودکان چپ دست دقت داشته باشند که چپ دست بودن قوای جسمانی را نه تنها پایین نمی‌آورد بلکه چپ دست‎ها به خوبی می‎توانند از هر دو دست خود استفاده کنند، همچنین در مقالات علمی معتبر ذکر شده است چپ‌دست‎ها دارای هوش اجتماعی و هوش هیجانی بالا هستند، زیرا نیاز به قوی‎تر بودن را در خود احساس می‌کنند و روابط اجتماعی خود را بالا می‎برند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2