علی نعمتی: ایجاد پست بانک در تمامی کشورهای جهان ضروری است

پست بانک در بیش از 140 کشور دنیا وجود دارد که این شبکه گسترده با بهره گیری از بسترهای ارتباطی به دنبال برطرف کردن نیازهای پولی و بانکی جوامع بوده و ایجاد آن در تمام دنیا ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران علی نعمتی عضو هیات مدیره این بانک در مراسم معارفه رئیس اداره کل روابط بین الملل ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، تقدیر از فعالیت های کارشناسان حوزه روابط بین الملل و بیان مطلب فوق گفت: فعالیت های شبکه پست بانک متمایز از سایر بانک هاست و علت تمایز آن نیز ارائه خدمات خرده بانکداری در دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستائی است.
وی افزود: دفاترپست بانک علاوه بر ارائه خدمات متعارف بانکی، مطابق اساسنامه خود اقدام به ارائه خدمات سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی از جمله فروش محصولات و یا ارائه خدمات در بستر مخابرات و پست با همکاری بخش خصوصی می کند که سایر بانک ها چنین ظرفیتی را ندارند.
نعمتی تصریح کرد: نیاز اقشار مختلف جامعه از جمله مناطق دوردست و روستائی به خدمات متنوع بانکی و ارائه سریع آن موجب شده تا حضور پست بانک در سطح کشور پررنگ شده و متمایز از سایر بانک ها عمل کند.
عضو هیات مدیره پست بانک در ادامه ضمن تشریح فرآیند مطالعه ایجاد پست مالی و پست بانک و آغاز فعالیت آن اظهار داشت: فراوانی نقاط تماس و عدم محدودیت در ارائه خدمات متنوع از مهمترین ویژگی های پست بانک ها در سراسر جهان است که پست بانک ایران نیز با بهره گیری از این ویژگی ها توانسته است همه نقاط کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.
وی در پایان تاکید نمود: خدمات و اختیارات پست بانک ایران برگرفته از فعالیت های مؤسسات جهانی از جمله؛ اتحادیه جهانی پست(UPU) است و اختیارات آن نیز کاملاً روشن و واضح است و هیچ محدودیتی در ارائه خدمات ندارد و در کنار آن با نهادهای بین المللی مالی نظیر؛ IFS، سوئیفت و وسترن یونیون در زمینه های حوالجات بین المللی نیز فعالیت نموده و از ظرفیت های آنان استفاده می کند.
همچنین داود کریمی مدیرامور بین الملل پست بانک ایران ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و تقدیر از فعالیت های کارشناسان حوزه روابط بین الملل اظهار داشت: ماهیت و فعالیت این حوزه با سایر بخش های امور بین الملل متفاوت است و فعالیت ها و اقدامات آن بیشتر جنبه کیفی دارد و نتایج آن نیز زمانبر است.
وی افزود: ارتباط مؤثر با سازمان ها و مجامع بین المللی به منظور کسب تجارب، بسترسازی برای ایجاد روابط کارگزاری با سایر بانک ها، نهادها و سازمان های بین المللی جهت همکاری، پیگیری و حضور مؤثر در فضای بین المللی و انجام مطالعات لازم برای استفاده از الگوها و طرح های پست بانک های دیگر کشورها و اتحادیه جهانی پست(UPU) به منظور روزآمدکردن فعالیت ها از مهمترین برنامه های روابط بین الملل پست بانک ایران می باشد.
سیدکامبیز سیدی رئیس جدید اداره کل روابط بین الملل پست بانک ایران پس از معرفی خود در این مسئولیت گفت: از حسن اعتماد اعضای هیات مدیره جهت واگذاری این مسئولیت خطیر تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم سیاست ها و راهبردهای مورد نظر بانک را در این بخش پیاده کنم.
وی تصریح کرد: گزارش آمارهای موجود در بانک مرکزی و فعالیت ها و اقدامات پست بانک ایران نشان دهنده پیشرفت آن در نظام بانکی کشور می باشد که نماد آن استقبال عمومی در سازمان بورس و اوراق بهادار است.
گفتنی است: سیدکامبیز سیدی دارای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است و بیش از 14 سال سابقه فعالیت در بانک صادرات ایران و بانک مرکزی دارد و در سال های اخیر به عنوان ناظر پولی استان تهران و همچنین کارشناس اداره نشر اسکناس و خزانه بانک مرکزی مشغول به خدمت بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  7  =