پیش‌بینی زیباری درباره مذاکرات ایران و ۱+۵

وزیر امور خارجه عراق با ذکر این که احتمال دارد دور جدید مذاکرات 1+5 و ایران در ماه سپتامبر برگزار شود گفت که بعید می‌داند ایران با پیشنهادی جدیدی در مذاکرات حاضر شود. وی در عین حال از تمایل کشورش به میانجی‌گری میان ایران و آمریکا صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی "المانیتور" به نقل از هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق که روز جمعه صحبت می‌کرد، گزارش داد که کشورش آماده است به عنوان «پل» میان آمریکا و ایران عمل کند و او معتقد است که انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران به معنای جدیت ایران درباره حل موضوع هسته‌یی است.

بنا بر این گزارش، زیباری که برای مشورت‌هایی عمدتا متمرکز بر فرقه‌گرایی‌های منطقه‌یی، تروریسم و بحران سوریه به واشنگتن سفر کرده است، در پاسخ به یک سوال المانیتور گفت که حسن روحانی، رییس‌جمهور جدید 64 ساله ایران و فارغ التحصیل دانشگاهی در اسکاتلند، فرد «درخور اعتمادی» است که « روابط بسیار محکمی با مقامات کلیدی ایران دارد».

وی با این ادعا که راه‌های زیادی وجود داشت که می‌توانست انتخاب روحانی را با شکست روبه‌رو کند در اظهاراتی که تلاش داشت روند انتخابات ایران را خدشه‌دار کند، افزود که این که مراکز قدرت در ایران تصمیم گرفتند چنین شود، نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی به دنبال اقدام جدی در مساله هسته‌یی است و نیز این امر منعکس کننده فشار فوق‌العاده زیاد بر ملت ایران است که خواستار رفع آن چه وی انزوا و فشار اقتصادی خواند هستند.

وزیر امور خارجه عراق پیش‌بینی کرد که نشست جدید 1+5 و ایران در ماه سپتامبر برگزار شود اما گفت که ممکن است ایران با پیشنهادی جدید در مذاکرات حاضر نشود.

زیباری گفت: تردید دارم چنین اتفاقی به این زودی رخ بدهد اما فشار بر آن‌ها برای رسیدن به یک راه‌حل در حال افزایش است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄  12  =