با این روند در جام جهانی زنگ تفریح می شویم

یک روز پس از صعود غرورانگیز و به یادماندنی تیم ملی به جام‌جهانی 2014 بود که کی‌روش سرمربی تیم ملی در یک اظهارنظر رسمی از عزم و اراده‌اش برای روانه کردن یک تیم آماده به جام جهانی برزیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تابناک، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی تاکید کرده بود که بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های مطرح کلید موفقیت تیم ملی در جام‌جهانی خواهد بود و برای اجرای برنامه‌هایش از مدیران فدراسیون فوتبال کمک طلبید.

کی‌روش روی نقطه حساسی انگشت گذاشت. سرمربی تیم ملی که با مشکلات ترتیب‌دادن بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی و در تنگنا بودن فدراسیون آگاهی داشت ، رویارویی با تیم‌های مطرح جهان را به عنوان پیش شرط آماده‌سازی تیمش مطرح کرد اما شاگردان کارلوس کی‌روش نه تنها رنگ بازی دوستانه با تیم‌های معمولی را ندیده‌اند بلکه یک جلسه تمرینی درست و حسابی را هم پشت سر نگذاشته‌اند.

هیچ حریفی جایگزین کره‌جنوبی داوطلب بازی نشد!  به میدان نرفتن تیم ملی در قالب دیدارهای تدارکاتی چندان هم تعجب برانگیز نیست؛ چنانکه تیم ملی کشورمان در دوران قبل از کی‌روش هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کرد و اکنون با تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان، تیم‌های مطرح جهان از ورود به ایران امتناع می‌کنند و روی خوشی به فوتبال ملی ایران نشان نمی‌دهند.

چهارشنبه گذشته اغلب تیم‌های حاضر در جام‌جهانی در قالب «فیفا دی» به میدان رفتند اما تیم ملی ایران در فهرست بازی‌ها به چشم نمی‌خورد!

 تیم ملی ایران در حالی به عنوان غایب بزرگ «فیفا دی» محسوب ‌شد که سایر تیم‌های آسیایی که مسافر برزیل شده‌اند با حریفان مطرح خود رودررو ‌شدند. کره‌جنوبی به رغم باخت دردناک به تیم ملی ایران و صعود ناپلئونی به جام‌جهانی از هم‌‌اکنون برای رویارویی با تیم‌های مطرح جهان به صرافت افتاده و با تیم ملی پرو ملاقات کرد. پیش از این قرار بود تیم ملی کره‌جنوبی در چنین روزی به مصاف تیم ملی ایران برود اما کی‌روش در یک اقدام هوشمندانه و با آگاهی از حس انتقامجویانه کره‌ای‌ها با این تاریخ مخالفت کرد و نظر نهایی‌اش این بود که تیم ملی ایران در آسیا صرفا با تیم‌های استرالیا و ژاپن بازی دوستانه برگزار خواهد کرد.

 پس از رد پیشنهاد چشم بادامی‌ها اما جایگزین دیگری وجود نداشت و فدراسیون فوتبال نتوانست در این تاریخ یک بازی دوستانه برای تیم ملی برگزار کند. ژاپن، دیگرتیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی 2014 هم به مصاف تیم ملی اروگوئه، تیم چهارم دوره قبلی جام‌جهانی رفت. حتی عراق و ازبکستان هم که از راهیابی به جام‌جهانی بازماندند در بازی‌های مقابل تیم‌های شیلی و ترکیه به میدان رفتند.

 برای مقابله با تحریم ها چاره اندیشی کنیم

حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنان تیم ملی نباید فرصت باقی مانده تا آغاز رقابت های جام جهانی را از دست دهند و مسئولان باید برای حل مشکلات چاره اندیشی کنند.

وی افزود: چهارشنبه گذشته به عنوان " روز فیفا" مطرح بود و در سراسر دنیا شاهد برپایی دیدارهای تدارکاتی بودیم و این ضعف فوتبال ایران است که نتوانستیم در این روز به مصاف حریف تدارکاتی قدرتمندی رویم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به مشکلات مالی پیش روی فدراسیون فوتبال خاطرنشان ساخت: مشکلات مالی فدراسیون فوتبال و شرایط تحریمی که هم اکنون پیش روی فوتبال ایران قرار گرفته، سبب شده مسئولان فدراسیون نتوانند اعتبارات خود از فدراسیون بین المللی فوتبال را نیز دریافت کنند.

وی ادامه داد: باید هر چه سریع تر در این زمینه چاره اندیشی شود تا تیم ملی فوتبال کشورمان با آمادگی مطلوب راهی رقابت های جام جهانی شود.

مهاجرانی با دشوار توصیف کردن مسیر پیش روی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی اظهارداشت: بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان بدون شک در رقابت های جام جهانی شرایط بسیار دشواری را پیش رو خواهند داشت چرا که تمام تیم ها با آمادگی کافی راهی این رقابت ها خواهند شد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خواستار همکاری تمام ارگان ها با مسئولان فدراسیون فوتبال شد و اذعان داشت: لازم است تا آغاز رقابت های جام جهانی که کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد، تمام ارگان ها با مسئولان تیم ملی فوتبال کشورمان همکاری کرده تا شرایطی برای تیم ملی فراهم شود که ملی پوشان کشورمان در این رقابت ها به زنگ تفریحی برای حریفان خود تبدیل نشوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −  97  =