دولت انگلیس روزنامه گاردین را تهدید کرد

سردبیر روزنامه انگلیسی گاردین روز سه شنبه اعلام کرد که دولت انگلیس این روزنامه را تهدید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آلن روزبریدجر گفت یکی از مسئولان بلند پایه دولت انگلیس که مدعی بود دیدگاه های نخست وزیر را منعکس می کند با وی تماس گرفته و از روزنامه خواسته است تمام اسناد و مدارکی را که ادوارد اسنودن،‌ عامل اطلاعاتی سابق امریکا،‌ در اختیار گاردین قرار داده است به دولت انگلیس تحویل دهد یا نابود کند.

اسنودن هزاران سند در اختیار گاردین قرار داده است که در آنها اطلاعاتی درباره فعالیت دستگاه های جاسوسی امریکا و انگلیس وجود دارد.

گاردین بخش هایی از این اسناد را در روزها و هفته های گذشته منتشر کرده است.

سردبیر گاردین گفت: این مسئول دولتی تهدید کرده است در صورتی که این روزنامه از تحویل دادن یا نابودن کردن اسناد خودداری ورزد،‌ مساله را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

افشای اطلاعات جاسوسی آمریکا، موقعیت واشنگتن را در میان کشورهای جهان به شدت متزلزل کرد به طوری که خبرگزاری چین در واکنش به اطلاعات افشا شده از سوی "ادوارد اسنودن" کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا درباره حملات سایبری این کشور به چین؛ آمریکا را پست ترین کشور قرن حاضر توصیف کرد.

خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد، آمریکا باید به چین و کشورهای دیگری که آنها را به جاسوسی متهم می کند، توضیح بدهد و همچنین اهداف برنامه های خود را از سرقت اطلاعات شرح دهد.
ادوارد جوزف اسنودن پیمانکار فنی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، برای آژانس امنیت ملی این کشور کار می‌کرد. وی در ژوئن 2013 اطلاعات طبقه بندی شده‌ فوق محرمانه ای مثل برنامه جاسوسی دولت آمریکا از کاربران اینترنتی را افشا کرد و از هنگ کنگ به روسیه گریخت.

دولت روسیه به ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا که اطلاعات این کشور را فاش کرده و به هنگ کنگ گریخته بود، پناهندگی یک ساله داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2