سرمایه گذاران بازار طلا احتیاط می کنند

– قیمت جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به دنبال انتشار اخبار اقتصادی از آمریکا و گمانه زنی ها نسبت به کاهش میزان طرح محرک پولی این کشور تحت فشار نزولی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایت طلا/اینوستینگ، در بازار کامکس آمریکا هر اونس طلا امروز برای تحویل در ماه دسامبر با کاهش 6درصدی 1357دلار داد و ستد شده است. بهای جهانی طلا صبح امروز به سطح 1351 دلار نیز کاهش یافت.
بر این اساس، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند سطح حمایتی بهای اونس جهانی طلا در روزهای آتی 1318 دلار خواهد بود که کمترین رقم از 15آگوست تاکنون به شمار می رود.
همچنین این تحلیلگران بر این باورند سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1384دلار خواهد بود که این دامنه بالاترین سطح از 19آگوست تاکنون می باشد.
در حال حاضر سرمایه گذاران بازار طلا در انتظار انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا در ساعت 22:30 فردا چهارشنبه می باشند و به همین دلیل نسبت به معاملات خود محتاطانه عمل می کنند .
قرار است نشست آتی مقامات بانک مرکزی آمریکا 17 و18 سپتامبر سال 2013 میلادی برگزار شود.
لازم به ذکر است که انتشار نرخ بیکاری و شاخص بازار مسکن آمریکا در اواخر هفته جاری نیز بر روند آتی قیمت جهانی طلا موثر خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  −  56  =