قیمت طلا در بازار جهانی ۴ دلار کاهش یافت

قیمت جهانی طلا در معاملات روز سه شنبه با 4 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1362 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا در ماه جولای هستند تا سرنخ هایی در مورد زمان احتمالی آغاز کاهش سیاست محرک اقتصادی این بانک به دست بیاورند، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت.
قیمت طلا در طی 10 جلسه گذشته، حدود 6.5 درصد رشد داشته است که افزایش تقاضای فیزیکی از سوی چین و هند و توقف احتمالی خروج بخش عمده از سرمایه ها از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا، علت عمده آن بوده است.

تجار گفتند با توجه به اینکه روند افزایشی قیمت طلا متوقف شده است انتظار می رود قیمت طلا بیش از این نیز کاهش یابد.
یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «ما به اصلاح روند افزایش قیمت نیاز داریم. به نظر من قیمت ها اندکی بیش از حد افزایش یافته است… همبستگی با دلار و اوراق قرضه در آمریکا در کل هفته گذشته ابدا در بازار طلا موثر نبوده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه با کاهش 4 دلاری نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 1362 دلار در هر اونس رسید.

فدرال رزرو که قرار است صورت مذاکرات نشست ماه جولای خود را در روز چهارشنبه منتشر کند، پیش از این اعلام کرده است که اگر بازار کار و ساخت مسکن به ترمیم خود ادامه دهند، ممکن است کاهش سیاست محرک اقتصادی خود را آغاز کند. کاهش سیاست محرک اقتصادی ضربه سختی به بازار طلا خواهد زد.
به دلیل نگرانی از کاهش سیاست محرک اقتصادی و خروج سرمایه ها از صندوق های سرمایه گذاری، طلا از ابتدای سال جاری میلادی یک پنجم قیمت خود را از دست داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  24