حمایت ۱+۵ از گفت وگوهای مستقیم آمریکا و ایران

ایسنا نوشت:

المانیتور تاکید کرد در غرب انتصاب محمد جواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه و نیز علی‌اکبر صالحی به عنوان رییس سازمان انرژی اتمی به عنوان «علامتی دلگرم کننده» نگاه می‌شود.

پایگاه اینترنتی المانیتور با اشاره به اخباری که درباره انتقال مسوولیت مذاکرات درباره موضوع هسته‌یی ایران از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه منتشر شده و نیز با اشاره به تماس تلفنی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و ابراز تمایل برای از سرگیر مذاکرات نوشت: مقامات غربی می‌گویند این که اشتون پیشنهاد دیدار با ظریف را داده به هیچ وجه نشان دهنده این نیست که انتظار می‌رود ظریف مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی ایران در مذاکرات با 1+5 باشد.

گری سیمور، که لقب سزار کاخ سفید در امور تسلیحات کشتار جمعی در دولت پیشین اوباما را داشت، اوایل ماه جاری در مصاحبه‌ای با المانیتور گفته بود که ظریف «مسوولی مودب و دیپلماتی بسیار باهوش و موفق است.»

مشاور پیشین اوباما افزود: وقتی با او در سال 2005 (بعد از این که ایران اعلام کرد که بعد از یک دوره تعلیق غنی‌سازی را از سر می‌گرد) آشنا شدم در تعدادی از مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی وارد شدم، او حامی بسیار قدرتمندی (برای برنامه هسته‌یی) بود… اما این مشکلی ندارد. برخورد با او بسیار خوشایندتر است.

سیمور هم‌چنین گفت که اعضای 1+5 متشکل از آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان از گفت‌وگوهای مستقیم ایران و آمریکا حمایت می‌کنند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  21