همراه اول هم گوش به زنگ شد

ابلاغ دستور وزیر ارتباطات به مخابرات برای جلوگیری از اجرای هم‌کدسازی، آهنگ ارسال چنین ابلاغیه‌ای به شرکت ارتباطات سیار را هم برای جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها به صدا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، ابلاغ دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات ایران برای جلوگیری از روند تلفن ثابت، گویای این است که به زودی چنین ابلاغیه‌ای به دست شرکت ارتباطات سیار هم خواهد رسید زیرا مخاطب وزیر هر دو شرکت بودند.

واعظی درباره این موضوع گفته بود: براساس مصوبه‌ای که ما پیش از این داشتیم قیمت مکالمات تلفن‌های ثابت و سیار افزایش پیدا می‌کرد که ما با بخشنامه‌ای این افزایش را منتفی کردیم.

وی همچنین اعلام کرد: فکر کردیم که شاید درست نباشد در ابتدای دولت چنین فشاری به مردم وارد شود.

اما پیش از چنین دستوری همراه اول تعرفه‌های خود را طبق مصوبه رگولاتوری فلت کرد و هزینه‌های جابه‌جایی و بین‌شهری را حذف و تعرفه واحدی با اعمال دستورالعمل نرخ پایه مکالمات برای مشترکان خود وضع کرد که البته درباره سیم‌کارت‌های اعتباری هنوز تصمیم جدیدی لحاظ نشده است.

مدیر روابط عمومی همراه اول هم درباره اینکه اگر چنین دستوری به شما ابلاغ شود، چکاری انجام خواهید داد؟، گفت: هر دستور که داده می‌شود تا قانون و ابلاغ شدن آن، کمی زمان صرف می‌شود؛ مطمئنا اگر رگولاتوری موضوع منتفی شدن را به ما ابلاغ کند، تعرفه‌ها را طبق گذشته برگردان می‌کنیم.

سعید عسگری با اشاره به اینکه افزایش تعرفه ما طبق مصوبات خود رگولاتوری بوده و علاوه بر آن شبکه همراه اول هم نیز فلت شده است، تصریح کرد: اگر دستور منتفی شدن ابلاغ شود، مطمئنا تعرفه‌ها هم طبق روال گذشته خواهد بود و دیگر نمی‌توان شبکه‌ای فلت با تعرفه‌های سابق داشت و بر این اساس مجددا تعرفه‌های بین‌شهری و هزینه‌های جابه‌جایی در قبوض اعمال خواهد شد.

با این حساب و با توقف هرگونه افزایش تعرفه‌ای، جدول تعرفه‌هایی که همراه اول پیش از این به عنوان نرخ‌های مکالماتی داشت دوباره ملاک عمل قرار می گیرد.

جدول تعرفه‌های سابق برحسب ریال به شرح زیر است:

همراه اول (دائمی)

ساعات پیک: 671 (شهری)، 1140 (بین شهری)، 937 (خارج از شبکه همراه اول)

ساعات غیرپیک: تعرفه 358 (شهری)، 536 (بین شهری)، 625 (خارج از شبکه همراه اول)

همراه اول (اعتباری)

ساعات پیک: 671 (شهری)، 1140 (بین شهری)، 937 (خارج از شبکه همراه اول)

ساعات غیرپیک: 537(شهری)، 804 (بین شهری)، 937 (خارج از شبکه همراه اول)

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  30  =